ik ben nu bijna 24 weken zwanger en sinds een paar dagen krijg ik in de nacht veel pijn aan het been (heup en bovenbeen) waar ik op lig te slapen. Ik had al best last van mijn liezen en schaambeen en ben toen met een kussen tussen mijn benen gaan slapen, wat erg goed hielp. Maar nu dus dit. Ik lig dus de hele nacht te draaien omdat ik dan weer eens op rechts en dan weer eens op links moet gaan liggen. Draaien met zo'n kussen tussen je benen gaat ook niet al te makkelijk en door dat gedoe heb ik nu helaas ook weer behoorlijk last van mijn liezen. Aangezien ik nog best een tijd moet tot de bevalling en ik niet zit te wachten op nog 16 weken onrustige nachten hoop ik heel erg dat iemand tips voor mij heeft die ervoor zorgen dat ik weer een beetje fatsoenlijk kan slapen.
Wel herkenning, geen echte tip helaas... ik loop al vanaf 26 weken met ischias, bekkenpijn. Inmiddels 37 weken en word in de ochtend echt huilend wakker helaas. Chiropractor brengt wel wat verlichting, wellicht kan je daar eens naar kijken ?
Met een (Voedings)kussens slapen tussen de benen kan wat verlichting geven. Helaas is het een kwaaltje waar bijna iedereen vroeg of laat mee te maken krijgt
wauw, idem hier, maar dat kwam meer door mijn leenmatras van mijn man. Ik lig schuin (manlief heeft blokken onder de pootjes gezet) tegen maagzuur en toen kreeg ik last van mijn rug op mijnmatras. MAtras van man geprobeerd (die weegt 30 kg zwaarder en dus steviger matras), geen last meer van rug, maar dus wel heel erg van mijn heupen en knieën, dus nu weer terug op eigen matras en dus weer beetje last van mijn rug... Dus kan het zijn dat je matras wat hard is?
Dank voor de reacties. @Kipsate & @elliepellie Ik vraag me af of de pijn die ik nu ervaar echt bekkenpijn is. Het is namelijk echt de plek op mijn been waarop ik lig. Buitenkant bovenbeen/heup. @BZD Mweh, ons matras stamt zo ongeveer uit het jaar kruik, dus hij zal eerder te zacht dan te hard zijn. Maar in niet-zwangere toestand heb ik er geen last van. Dus ik vraag me af of het van het matras komt.
Ik snap wat je bedoelt hoor! Komt denk ik echt door het gewicht wat er nu extra op steunt en het feit dat alles weker is. Chiropractor "duwt" alles weer een beetje op z'n plaats. Bij mij doet het wel iets alleen nu zo ver in de zwangerschap is behandeling bijna niet meer haalbaar.
Vervelend kwaaltje en herkenbaar helaas. Bij mijn eerste zwangerschap pas vanaf een week of 35; nu is het ruim een week geleden helaas al begonnen. Ook bij de fysio geweest, maar er is helaas weinig aan te doen. De nachten kunnen zo lang duren.... Als je trouwens al een heel oud matras hebt, is het wellicht wel de moeite waard een nieuwe aan te schaffen. Bij mij is de pijn wel duidelijk erger op een slecht matras. Sterkte!
Ik weet niet hoeveel je al bent aangekomen (ik zo'n 7,5 niet eens superveel dus), maar dat zou net genoeg kunnen zijn om deze klachten te geven misschien... En misschien een ander matras proberen, of een topper voor op je matras? je hebt ze van traagschuim, misschien dat dat juist nu heel lekker is...
Ik denk dat ik nu ergens tussen de 5 en 7 kilo ben aangekomen (morgen weer naar de vk en wegen, ik weeg mezelf verder nooit). Ik heb de afgelopen nachten gelukkig goed geslapen en weinig tot geen pijn gehad.
Ik had hier in beide zwangerschappen vanaf week 16 heel veel last van. Ik moest echt iedere nacht mijn bed uit, om de pijn eruit te lopen. Het is bij mij geen bekkeninstabiliteit, maar alles wordt week en in combinatie met mijn hypermobiliteit krijg ik deze klachten (aldus de fysio). Niets hielp, na de bevalling was het meteen weg...