waarom toucheren?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Ramona82, 21 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ramona82

Ramona82 Fanatiek lid

9 feb 2007
    1.198
    0
    0
    Huismama
    Limburg
    Mijn verloskundige wil volgende week een inwendig onderzoek doen :rolleyes:
    ik vind net op internet dit stukje:
    (Als je zwangerschap normaal verloopt is er geen enkele noodzaak om een inwendig onderzoek te doen. Pas bij de bevalling zal er een keer een inwendig onderzoek moeten plaatsvinden. Maar dat kan zelfs tot een minimum beperkt worden. Als je, om wat voor reden dan ook, erg bang bent voor een inwendig onderzoek, dan kan dit tijdens de bevalling achterwege blijven tot jij of de verloskundige per se wil weten hoeveel ontsluiting er is. Veel inwendig onderzoek wordt gedaan omdat de barende graag wil weten hoever zij is. )
    Ik maak me zorgen want dit geeft me echt een gevoel dat er echt iets niet goed zit... de vk was gister zo kortaf omdat: de beeb niet indaald, groot is en ook nog in een ongunstige houding ligt<-- dit is toch niet goed? ik maak me zo druk omdat ze me geen advies geeft hoe of wat :evil: waarom nog een week wachten! pffff moet het even van me afschrijven :oops:
    groetjes van Ramona

2. jody

jody Bekend lid

13 mei 2006
    840
    0
    0
    groepsleerkracht
    Waarom vraag je dan niet om een verklaring?
    Als je geen onderzoek wilt, en ze kan niet vertellen waarom, dan laat je het toch gewoon niet doen.
    Maar ik denk als je even belt dat het wel uitgelegd wordt hoor. Succes!

3. Ramona82

Ramona82 Fanatiek lid

9 feb 2007
    1.198
    0
    0
    Huismama
    Limburg
    ik probeer ze inderdaad al vanaf 8 uur te bellen , maar waarschijnlijk moet ik het spoednr bellen..<---- is dit spoed? :oops: tja ik heb juist zoiets van: kom nu maar voelen en zeg waarom mijn kindje niet indaald of dat ie nog goed kan draaien. ik krijg al 3 weken het advies dat ik meteen plat moet en de vk moet bellen als mijn vliezen breken :rolleyes: de praktijk is nu gesloten maar mijn hoofd zit vol vragen :confused: ik wacht nog even een paar antwoorden hier af en dan ga ik toch mijn vk maar bellen ;)
    grtz Ramona

4. jody

jody Bekend lid

13 mei 2006
    840
    0
    0
    groepsleerkracht
    Nou het indalen dat kan ook pas bij de bevalling gebeuren. Dus als je vliezen breken zal waarschijnlijk al het vruchtwater gelijk weglopen, waardoor het idd belangrijk is dat je kindje niet te lang meer blijft zitten. En daarom zul je dan gelijk moeten bellen. Enne vanaf hoelaat is de praktijk geopend dan bij jullie?

5. Ramona82

Ramona82 Fanatiek lid

9 feb 2007
    1.198
    0
    0
    Huismama
    Limburg
    de praktijk is op woensdag en vrijdag gesloten kom ik net achter :)
    alleen het spoednummer is bereikbaar... maar ik ben me al een vragenlijstje op aan het schrijven, anders vergeet ik weer de helft ;)
    grtz Ramona

6. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    Je kan je vraag ook stellen aan de vlk hier op de site!

Je hoort wel vaker dat vlk gaat toucheren.
    Ik zou me er niet direct zorgen om maken.
    Dat je moet gaan liggen als de vliezen breken is niet ernstig hoor. Er hoeft dan ook niets aan de hand te zijn. Het is dan alleen dat je kindje nog niet vast in het bekken ligt. Dus als je rond zou lopen en de vliezen breken dan kan het gebeuren dat de navelstreng er al uit komt en als het kindje dan gaat indalen (wat vaak gebeurd bij het breken van de vliezen) dan kan het hoofdje de navelstreng dichtdrukken en dat moeten we dus niet hebben.
    Zolang je blijft liggen komt die navelstreng er niet uit en zal de vlkde bevalling begeleiden zodat het hoofdje eerst komt en niet de navelstreng.
    Misschien dus dat zij middels inwendig onderzoek beter wil bepalen hoe diep het hoofdje nu ligt.

7. Ramona82

Ramona82 Fanatiek lid

9 feb 2007
    1.198
    0
    0
    Huismama
    Limburg
    ze zei wel inderdaad gister dat ze via die weg wilde weten waarom het hoofdje niet indaald, maar ze keek er zo moeilijk bij toen ze ondekte dat ie nog niet eens een beetje ingedaald is....en mijn gevoel zegt ook dat er iets niet goed zit :( (niet goed voor de bevalling normaal te laten lopen dan) ik vind het allemaal zo laat ,ik heb zoiets van: voel nu! en stuur me niet na 5 minuten de deur uit omdat de volgende persoon aan de beurt is op het spreekuur hihi... zullen wel de hormonen zijn maar ik voel me er echt niet lekker bij :(
    groetjes van Ramona

8. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    maar je bent nu 38w, het kindje mag ook nog gewoon indalen! Het is niet erg dat het nog niet gebeurd is en een kindje welke wel ingedaald is maar nog niet vast zit kan ook weer omhoog schieten. Dus ik denk dat ze echt nog een week wil wachten omdat je die tijd nog wel hebt.

9. bloempje82

bloempje82 Actief lid

12 jan 2007
    323
    0
    0
    Hoi!

Ze hebben mij gister ook getoucheerd, er was ook niet echt een reden voor alleen dat ik iets overtijd loop. Ze wilden weten of er al iets gebeurde vanbinnen: of de baarmoedermond al verstreken was enzo. Dan weten zij ook wat meer over wanneer ze het kunnen verwachten, en jijzelf natuurlijk ook!

10. Luun

Luun Bekend lid

24 mrt 2007
    875
    0
    0
    SAHM (Stay at home mom)
    deventer
    Joh meid, laat je niet gek maken. Het is inderdaad niet echt noodzakelijk om een inwendig onderzoek te doen van tevoren, maar het wordt, zoals al gezegd, gedaan om te kijken of er al ontsluiting is, of het hoofdje al laag zit en ook om te kijken of de vorm van je bekken goed is. Allemaal voorzorg dus.

En nog niet ingedaald zijn is normaal hoor, dat hoeft pas op het laatst te gebeuren. Nou ja, zie uitleg van Luna73.

Ik weet niet wat de verkeerde positie van je baby precies is, misschien kan je op internet info vinden wat je eraan kan doen? Mijn baby ligt op dit moment posterior, dus in de "sterrenkijker-positie" en daar heb ik evt. wel tips voor. Weet je in welke positie hij/zij ligt?

Nog een tip: maak een lijstje met vragen aan je verloskundige, dan vergeet je de volgende keer niks. Ik heb ook altijd 10 vragen, dan zit je niet in onzekerheid. En zij kan ook niet in je hoofd kijken wat daarin allemaal omgaat aan bezorgdheden, dus: gewoon vragen!

11. Ramona82

Ramona82 Fanatiek lid

9 feb 2007
    1.198
    0
    0
    Huismama
    Limburg
    hallo meiden , ik heb vandaag het inwendig onderzoek gehad en heb er nog een vraag over: (voor de dames die al getoucheerd geweest zijn dan);) Hebben jullie ook bloedverlies gehad?? zo ja was dat helder of bruinig??
    heb nu al de halve dag bruinverlies en soms een menstruatie-achtige pijn in mijn onderbuik.....spannend :) ik hoor graag van jullie..
    groetjes van Ramona

12. bloempje82

bloempje82 Actief lid

12 jan 2007
    323
    0
    0
    Ben gister voor de 2e keer inwendig onderzocht, vorige week ook al, en beide keren had ik wat bloedverlies en slijm. Is heel normaal zei de vk tegen me.

Deel Deze Pagina