Afvallen tijdens zwangerschap

Discussion in 'Zwangerschap' started by vlinder257, Oct 11, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. vlinder257

Mar 1, 2016
    80
    14
    8
    Hoi dames,

Ik ben bijna 20 weken zwanger en weeg nu 52 kg. Voor mijn zwangerschap woog ik 55 kg. Ik ben niet op dieet maar val ongewild af. Ik voel me ook heel moe en futloos. Volgens de verloskundige groeit mijn zoontje goed en moet ik proberen meer te eten maar het lukt me gewoon niet. Heeft iemand tips voor me hoe ik op een gezonde manier toch kan aankomen? Bij mijn vorige zwangerschap kwam ik wel gewoon aan.

2. Eef92

Eef92 Fanatiek lid

Jan 8, 2016
    1,056
    475
    83
    Zoals je verloskundige zegt: meer eten. 3 ipv 2 boterhammen, 2stuks fruit ipv1, een schep extra op je bord savonds.
    Alles voor je kleine over hebben hoe moeilijk je het ook vind !

vlinder257 likes this.
  3. Zohra

Zohra Fanatiek lid

May 20, 2015
    2,005
    322
    83
    Zoek afleiding onder het eten, dus eten voor de tv bijvoorbeeld . Dan gaat het makkelijker.
    Dit deed ik de eerste drie maanden toen ik zo misselijk was .
    Neem je een multivitamine voor zwangeren?
    Waarom kun je niet goed eten, smaakt het je niet, ben je nog misselijk?

4. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

May 12, 2017
    7,933
    12,187
    113
    Als je wat extra eet, zorg dat het hoog calorisch is, bijv bakkers pepernoten. Of neem volle melk in je latte, eet een keer een kaasbroodje, etc.

.....nu heb ik zelf trek! :)

5. Wollig

Wollig Bekend lid

Nov 25, 2017
    878
    537
    93
    Female
    Ik ervaarde ook dat ik de eerste 20 weken eigenlijk niks aankwam. Terwijl ik dus vanaf een week of 12 de héle dag door at (2 keer ontbijt, 2 keer lunch, tussendoortjes, ‘s avonds een toetje) én elk vrij uurtje op de bank lag te slapen. Mijn idee is dat een baby maken gewoon heeeel veeeel energie kost.
    Ik bleef dus op gelijk gewicht (65 kg bij 1,80m) in jouw geval zou ik lichte producten vervangen voor meer calorieën, en dat kan gezond. Ongezouten noten, avocado (met tomaat op brood, lekker), bananen.. zulke dingen?

6. 26mei

26mei Fanatiek lid

Sep 22, 2013
    1,973
    330
    83
    Zolang jullie kindje goed gaat is het prima toch?
    Ikzelf ben ook veel afgevallen en uiteindelijk beide zwangerschappen bevallen met maar 2 kilo boven start gewicht.

Om toch gewicht te houden alle magere/half volle producten vervangen door volle producten. Misschien een drinkontbijt om tussendoor een bekertje van te drinken? (Hielp toen goed voor mij)
    En lekker veel (gezonde) dingen in huis halen doe je lekker vindt. Direct pakken bij trek.
    Voor de futloosheid je ijzer laten checken?

7. julia80

julia80 Fanatiek lid

Jan 11, 2014
    4,623
    2,405
    113
    Het gewicht zegt ons niet zoveel als voor je lengte niet weten. Als je 1,50 m bent, lijkt het me niet zo erg als je op dit moment nog niet zoveel aankomt. Maar als je 1,70 m of meer bent, dan lijkt het me wel langzaam een probleem worden.
    Wat bedoel je precies met het lukt me niet om meer te eten? Ben je niet onbewust bang om te veel aan te komen? Zoals iemand hierboven al zei, eet en boterham meer dan waar je in principe trek in zou hebben. Ook kun je gewoon net wat calorierijkere alternatieven nemen. Bijvoorbeeld pindakaas op je brood of stukjes avocado tussendoor eten. Volle melk producten zijn ook goed om te eten en bijvoorbeeld net iets meer vlees of aardappels dan normaal.

8. Djoess

Djoess Bekend lid

Dec 14, 2013
    560
    382
    63
    Female
    Haarlem
    Hier ook lichter dan mijn startgewicht, net als bij de eerste zwangerschap. Nou kan ik het qua gewicht wel hebben hoor xD maar toch lukt eten niet goed.

Bij elke hap teveel/te vet/te zoet/te koud etc, komt alles er weer uit, of ik er nou voor ga zitten of juist gedachteloos voor de tv zit.

Vorige keer duurde dat tot een week of 28, toen kon ik eventjes lekker veel eten, tot korte tijd later de baby in de weg zat xD

Share This Page