Beste allemaal, Ik ben 4.5 maand ( bijna ) zwanger en nog steeds zooooooooooooooo moe. Ik werk 4 dagen van 7 uur, heb last van mijn rug, loop daarvoor bij de fysio en probeer zoveel mogelijk rustig te doen. ( geen boodschappen, tillen etc), beperk de sociale contacten tot wat ik voel maximaal aankan. Ga wel, maar haak af als ik echt niet meer kan, maar ben nog steeds zoooooo moe. In de ochtend ( vroeg wakker ben ik heel actief, doe mijn klusjes of mijn werk, maar als de klok 4 slaat ben ik kapot. probeer dan een uurtje te liggen, maar na 20.00 uur gaat echt het licht uit......, ik word er een beetje triest van. Gisteravond alleen thuis, boek gekocht, hapjes op tafel. om zeven uur zat k in bad en om kart voor acht sliep ik.....gezellig! Herkent iemand dit? Ik dacht dat het na 3 maanden over zou zijn?
Ik ben ook steeds helemaal dood op. Bij mij begint het eigelijk al zodra ik ik mijn bed uit kom. Ik heb totaal geen energie in mijn lichaam. Het is 3 weken goed gegaan maar helaas is het weer zo ver.
Ja, ik herken het ook. Ik ben met week 16 voor 50% in de ziektewet gegaan omdat ik het ook niet meer vol kon houden.(werk onregelmatig, dus ook 's avonds) Om 18.00 uur ging gewoon mijn energieknop uit. En inderdaad kon ik niet wachten tot het een beetje een redelijke tijd was om naar bed te gaan. Nu ik wat verder in de zwangerschap ben heb ik minder last van de moeheid maar 's avonds om half tien lig ik in bed! Rustig aan doen, niet te veel doen en goed rusten. Als ik niet hoef te werken slaap ik s middags een uurtje (of twee!) op de bank.
bij mij is het af en aan. De ene dag gaat het beter dan de andere. Maar ik kan ook echt zo in slaap vallen 'smiddags, geen probleem... En na een druk weekend, zoals nu, kan ik me echt nergens toe zetten... pfffff