Mama's wie herkent dit en kan er meer over vertellen Vorige week heb ik hier een topic geopend dat onze Daan zo snel dronk en daardoor darmkrampjes kreeg. Op aanraden van CB Nutriton toegevoegd, wat na 3 dagen gebruik heeft geleid tot enorme poepluiers en uiteindelijk bloed in de ontlasting (doordat hij te veel moest poepen). Uiteraard meteen gestopt met Nutriton en héél langzaam gaan voeden, met veel boer-momentjes tussendoor aangezien hij ook vaak moet spugen. Sinds gisteren krijgt hij 100% flesvoeding, Nutrilon HA. Vandaag de hele dag niet gepoept tot een half uurtje geleden; toen kwamen er harde, groenige drolletjes tijdens het opmeten van z'n temperatuur. Wij meteen de dokter gebeld en die zegt dat groen niet heel normaal is maar nu niet zorgwekkend omdat we zo aan het rommelen zijn met zijn voeding. Overigens is er nog geen verband gelegd tussen het spugen, de darmkrampjes en deze gekke ontlasting. Herkent iemand dit?? Heeft het toch te maken met de overgang van borstvoeding naar kunstvoeding? En hoelang heeft het geduurd met de harde groene poep totdat het normaal zacht en geel werd? Ik hoop echt op herkenning en positieve verhalen anders heb ik weer zo'n piekernacht voor de boeg
Geen ervaaring. wel wat spugen. Hier wel Nutrilon voor gebruikt. De eerste weken was toen haar ontlasting wat breierig en wat dunner. Heb er wel geen verstand van maar het klinkt als of je kindje misschien wel kma allergie heeft of iets, Heb hier vaker gelezen dat vaak voor komt bij baby.s die last hebben van reflux. Mijn advies is kijk het morgen nog aan en anders maandag er mee naar de ha en als dat niet helpt je door laten verwijzen naar de ka. Misschien heeft die wel pepti of zelfs nog een anderevoeding nodig voor als het bijvoorbeeld kml allergie is. Maar nogmaals echt verstand heb ik er niet van. Maar groen dat komt me bekend voor omdat ik het wel eens hier van andere moeders hebt gelezen waar van de kindjes kma hadden. Succes en sterkte.
Groene poep bij hypo allergeen is heel normaal. Daar zou ik je geen zorgen om maken. En de ontlasting kan idd veranderen als je van voeding overstapt. Het ene moment is het hard, dan zacht, dan weer diarreeachtig. De darmpjes moeten natuurlijk ook wennen. Dus wat ontlasting betreft klinkt het niet gek. Behalve het bloeden dan, maar dat had een oorzaak las ik al. Ook darmpkrampjes zijn eigen heel normaal. Hoe vervelend dat ook voor je kindje (en voor jou) is. Helemaal nu je over bent op andere voeding, maken ze weer een omslag. Het hoort er eigenlijk ook een beetje bij. Ik denk eerlijk gezegd niet gelijk aan een kma. Wellicht wel reflux ivm spugen. Maar ik ben geen dokter, dus als jij je zorgen maakt zou ik naar de huisarts gaan met je kindje. Ik heb me toen ook zorgen gemaakt hoor. Heb ook wel bij de huisarts gezeten en navraag gedaan bij het CB. Vijf soorten flesjes geprobeerd om uiteindelijk weer bij de 1e uit te komen. Maar uiteindelijk kwam het neer op 1 ding en dat was gewenning en elke keer als ik weer iets ging veranderen omdat ik dacht dat het beter was, moesten de darmpjes weer een omslag maken.
Dat was precies wat ik ook wilde zeggen.. hier vanaf het moment dat ze 5 dagen was H.A voeding gaan gebruiken en vanaf het begin vieze groene poep gehad. Dus dat hoeft niets te betekenen... CB gaf toen ook gelijk aan dat dat bij de H.A voeding hoorde.
Poeh jeetje wat een opluchting dat de groene ontlasting bij hypoallergene voeding hoort zeg! Ontzettend bedankt voor deze antwoorden, dat is echt zo'n geruststelling! Het is inderdaad groen sinds hij louter Nutrilon HA gebruikt (daarvoor was het geel maar toen kreeg hij 50/50 borstvoeding en HA flesvoeding). Wat ik nog steeds zorgelijk vind is dat de ontlasting zo hard is (echt van die drolletjes die je ook bij bijv. geiten ziet maar dan groenig en íets minder hard) waarbij hij de hele tijd van die drukkende geluiden maakt (en dan helemaal rood aanloopt). Het spugen wordt alleen maar erger. waar het eerst nog een klein mondje teruggeven was, is het nu elke keer een flinke hoeveelheid, waarna er zo'n zure lucht blijft hangen. Vergelijkbaar met de zure geur die je ruikt als je zelf hebt gebraakt. Verder maakt hij geen heel erg ongelukkige indruk, behalve dan die drukkende geluiden, daar lijkt hij niet bepaald vrolijk van te worden. Hij wil lekker slapen (IK OOK!) maar wordt dan wakker omdat hij moet 'drukken' en dan gaat hij huilen. Het doet dus kennelijk wel pijn. Ik kan morgen wel weer naar CB bellen en langs de HA maar die zeggen vast dat ik het af moet wachten. Hij ziet er niet uitgedroogd uit of zo. Ontzettend bedankt voor de tip over groene poep icm HA voeding! Nu nog het misterie van de harde ontlasting, 'drukken' en spugen ontrafelen en ik kan slapen haha
Wat je eventueel in eerste instantie kan doen is 10cc extra water in zijn fles doen. Door meer vocht wordt de ontlasting soepeler. Heeft hij last van het spugen? Aaron heeft tot 5 maanden zure waterige spuug gehad, maar dat kwam in zijn geval doordat de darmpjes zo vol zaten van het niet kunnen ontlasten dat er druk op zijn maag kwam waardoor hij spuugde. Aangezien hij er geen last van had, hebben we er ook nooit iets mee gedaan wat betreft medicatie (in overleg met HA en CB). Hier bleek hij met 12 weken KMA te hebben (extreem veel huilen door krampen/pijn). Het niet goed kunnen ontlasten is door een paar behandelingen van een osteopaat goed gekomen. Succes!