Hi, Ik twijfel echt enorm.... Lisa zit eigenlijk nooit in de box, soms een keertje 5 minuten, maar ze vindt er maar weinig aan en ik vind het ook helemaal niet extra handig ofzo. Maar ik weet van bij Eva nog wel dat Eva het erg fijn vond in de box af en toe, maar Eva vond het eigenlijk altijd al wel prima in de box, Lisa dus niet. Zou ik 'm al wegdoen of toch nog niet? Nu is het zo'n sta in de weg waar we eigenlijk niets mee doen. Ben dus wel benieuwd naar ervaringen. Wie heeft 'm vroeg weg gedaan en kregen jullie daar spijt van of niet?
Danique zit er ook nauwelijks in, maar ik vind het wel handig dat ie er is, bijv. als ik ff de boodschappen uit de auto moet halen, en sochtends als ze uit bed komt gaat ze ook altijd even in de box, kan ik even naar de wc en haar eten maken en alle spulletjes voor kdv klaarzetten...dus ik laat hem nog even een tijdje staan, ookal zit ze er maar 5 minuten per dag in...
Onze dochter zit er ook bijna niet meer in. Maar soms als ik even naar boven halen moet of zo, vindt ik het wel handig. Ik kan haar hier echt niet alleen rond laten kruipen. En ook als ik even de boodschappen uit de auto haal. Maar soms is het ook wel fijn als ik aan het koken ben, ze bemoeid dr eigen graag als ik dan bezig ben dus gaat de hele tijd in de weg staan Dan zet ik de tv even aan en dan vindt ze het wel even prima.
Wij hebben allang geen box meer. Mischa wilde er zodra hij kon kruipen (6 mnd) niet graag meer in, en toen hij langs de meubels kon lopen met een maand of 10 lukte het nog hooguit een half uurtje en dan begon hij dramatisch te gillen terwijl hij de spijlen vasthield en zijn gezicht er tegenaan drukte. Zag er heel triest uit, hahaha! Dikke krokodillentranen. Toen Levi werd geboren was Mischa 14 mnd en was ik bang dat het gevaarlijk voor Levi zou zijn als Mischa zomaar bij hem zou kunnen en toen hebben we de box dus teruggezet. De eerste maanden legde ik Levi er op een voedingskussen in, maar al een paar maanden wil hij ABSOLUUT niet meer in de box. We hebben hem zelfs niet op de lage stand gehad, hij staat al maanden buiten. Het is gewoon niet gezellig, Levi ligt veeeeeel liever op zijn kleedje zodat hij dicht bij ons en dicht bij Mischa is. En nu hij tijgert kan hij lekker de kamer door. Ach ja, we hebben nergens meer breekbare spullen laag staan en de hele kamer is kindvriendelijk en daar kunnen we prima mee leven. En als ik echt even de kamer uit moet zet ik hem of in de (grote) wipstoel (Mutsy beugel met daarop het zitje van de buggy) of in de kinderstoel. Gaat prima. We hebben weer ruimte, waar de jongens mooi kunnen spelen, en hebben het ding nog geen seconde gemist.
Die momenten die jullie noemen dat jullie je kindje in de box zetten, dat heb ik dus niet. Ik laat Lisa gerust beneden als ik boven even iets moet doen. Het is beneden veilig en als ze valt, hoor ik dat wel en ben ik snel weer beneden. En daarbij heb ik mijn grote hulp Eva , die zorgt echt heel goed voor Lisa als ik niet in de buurt ben en als er iets is roept ze me. En daarbij spelen ze graag met elkaar. De box is ook niet veel veiliger, omdat ze het niet leuk vindt, valt ze juist veel sneller en dan vaak ook nog ongelukkig tegen de spijlen. Lisa tijgert inmiddels al 3 maanden door de kamer, denk dat dat misschien ook wel uitmaakt? De box is hier een paar weken terug helemaal omlaag gezet en sindsdien heeft Lisa er 2 keer in gezeten. Eigenlijk ben ik er wel over uit dat we 'm weghalen, maar ben zo bang dat we 'm over een paar maanden toch gaan missen. En ik vind het gewoon al zo snel, bij Eva heeft ie er gestaan tot ze 14 maanden was.
In wat voor situatie denk je dat je hem zult missen? Ik zou hem lekker wegzetten. Kun je m niet in de schuur zetten zodat je hem eventueel terug zou kunnen plaatsen?? Wij hebben m op het balkon met hetzelfde idee. Alleen is hij binnen die paar maanden al half weggerot dus denk dat de volgende stop het grofvuil wordt. Ik herken die situaties ook niet echt hoor, zou niet weten wanneer ik Levi in de box zou moeten zetten? Als ik mijn handen vrij moet leg ik hem op de grond, of zoals ik al schreef in een stoel. Gaat prima... En dat vallen in de box, ja dat had Mischa ook altijd zo erg, vooral toen hij net probeerde te gaan staan! Recht achterover met zijn hoofd tegen de spijlen, AU!
Hier is twee maanden terug de box er ook uit gegaan en moet zeggen heb hem nog niet echt gemist. Ze zat er bijna nooit in. Ze kroop toen ook al en ging al staan aan de meubels endergelijke. Als ik haar echt even kwijt wil zet ik haar in haar baby bedje of in haar loopstoel of kinderstoel. Tot nu toe gaat het prima. En heb ik meer plek in me huiskamer en is haar speelgoed er voor in de plaats gekomen plus mijn eettafel die weg moest voor de box inverband ruimte te kort. Als jouw gevoel zegt doen dan moet je het gewoon lekker doen en zet hem dan desnoots in de kelder of schuur mocht je je bedenken.
Hij kan gewoon naar zolder, maar ik heb geen zin om 'm over een paar maanden weer naar beneden te halen . Denk dat ik dat dan ook niet zo snel zal doen, dus wil er wel een beetje over nadenken. Ik kan geen situatie bedenken waarin ik 'm zal missen, ik vind 'm alleen maar in de weg staan. Maar Eva kon er zo lekker in spelen tot een maand of 13, misschien kan Lisa er straks ook zo lekker in spelen en ontneem ik haar dat nu door 'm al weg te halen? Nu vindt ze de box niet zo leuk, maar over 2 maanden misschien wel? Nu valt ze dus eigenlijk altijd als ze in de box zit, omdat ze meteen gaat staan en meestal nog niet zelf weer kan gaan zitten. Ze valt dan heel zielig opzij, houdt 1 hand nog vast en met de andere kant vliegt ze tegen de spijlen aan de zijkant aan, ziet er echt sneu uit.
hoi bij 11 mnd is hij ook weggegaan. Maar misschien dat Lisa de box nodig heeft om even zonder zus te spelen? Maar als jij denkt van niet zou ik hem gewoon ook rond de 11 mnd lekker weg doen.
Hier ligt de kleine man ook nooit in de box. Ja soms als hij moe is en ik aan het koken ben dan zet ik hem in het wippertje met een flesje drinken, maar verder ook niet. Hij ligt op de grond op een dik kleed met zijn speelgoed. Vind hij veel leuker.
Ik las een tidj terug hier op zwangerschapspagina de tip om (als je die mogelijkheid hebt) de box op een andere plek te zetten, waar je hem niet ziet etc. Laat hem daar 1 a 2 weken staan en mis je hem dan niet, dan kun je hem weghalen. Hier gebruiken we de box wel nog regelmatig, mijn dochter vind het leuk en gaat 's ochtends na de eerste voeding vaak toch wel een half uurtje tot soms een uurtje in de box spelen. En vaak smiddags als ik ga stofzuigen en dweilen ook wel een half uurtje minimaal.
Mijn oudste vond de box ook niet zoveel aan dus die is ruim voor het jaar weg gegaan. Nooit spijt van gehad, heerlijk juist die extra ruimte! De jongste vindt de box nu al zoveel leuker Die ligt er gerust een half uur in. Dus wellicht dat ie nu langer blijft.
Herkenbaar. Ik vind de box ook maar in de weg staan op het moment, en ze ligt er amper in. Misschien ook eens weghalen en kijken of ik hem mis. Hij is zo weer neergezet.
wij hebben de box eigenlijk nooit gebruikt en het was eerder een opslagplaats voor speelgoed geworden dan een speelplekje voor de kleine. bij bijde kids was de box al voor de verjaardag uit huis
Hier is de box weggegaan toen de jongste 10 maanden was. Hij zat er nooit meer in, begon altijd te huilen als hij er in zat. We hebben een tijdje geleden verbouwd in huis en de box toen op zolder gezet. Na de verbouwing hebben we hem niet meer terug gezet.
Ik heb mijn zoontje er steeds minder vaak in maar weg halen durf ik nog niet zo goed. Al zou ik de plek wel prima kunnen gebruiken om een speelhoek te maken en opzich kan hij daar dan ook druk mee zijn... Tja moeilijk hoor! Hij gaat er nu ongeveer elke dag nog 3 keer in en danafhanleijk van hem tot wanneer hij het zat is. Ene keer 30 minuten maar soms ook maar 10 minuten. Hij gooit ook echt alles uit zijn box... Iemand daar nog eentip voor??
Volgens het consultatiebureau was het goed als ik mijn zoontje 2x per dag een halfuurtje in de box zou zetten. Ze zijn dan even in een klein eigen wereldje en kunnen dan even rustig spelen, en dat schijnt goed te zijn.. Maar mijn zoontje wil dat niet hoor, zeker niet nu hij langs alle kantjes loopt en zo actief is! Ik heb er nu een keyboard in gehangen die hij voor Sinterklaas heeft gekregen om het iets aantrekkelijker te maken, maar nog zit hij er niet lang in. Eigenlijk alleen 's ochtends even zodat ik naar de wc kan enz.
Hier de box er met iets minder dan een jaar uitgedaan. Finn zat er ook nooitmeer in. Het ding stond in de weg, en werd een opslagplaats voor speelgoed. Ik laat Finn ook gerust beneden als ik boven ben enz...
Hij is weg! Haha! We kregen in een keer de kriebels en hij is ook zo weer neergezet als we hem missen. We hebben meteen wat meubels verplaatst dus ziet er weer leuk uit!
ik heb hem met 10 maanden weggedaan. Ze zat er ook bijna nooit in, omdat ze op de grond net zo lekker speelde. Als ik naar boven moest was dat meestal om te poetsen en dan ging ze gezellig mee. Als ik even snel iets moest pakken zette ik haar toch niet in de box. Ik ken ook genoeg mensen die geen box hebben, bij een evt. tweede weet ik ook niet of ik er nog wel 1 ga gebruiken.