Als de baby draait, doet het zo'n pijn!

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door raspberry, 17 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hoi,

ik ben nu volgens de echo ruim 18 weken zwanger, maar zelf denken we nog altijd wat verder te zijn, (bijna 21 weken). In ieder geval, de baby draait al vrolijk rond, schopt en doet, enz. Ik kan hem ook al goed voele, m'n man ook; je voelt echt of je het koppie te pakken hebt, of armpjes/beentjes, ruggetje, voetjes...
    Sinds een paar dagen doet dat draaien alleen ontzettend pijn, ik ga op momenten echt door de grond van de pijn of sta bijna te kotsen van de pijn.
    M'n buik is nog bijna niet gegroeid, geen hond die aan me ziet dat ik zwanger ben, dus ik denk zelf dat m'n organen nogal in de knel zitten, (loop ook minimaal om het uur naar de wc, bijvoorbeeld, en op momenten gewoon om het kwartier).
    Kan ik iets doen om de kleine wat meer ruimte te geven, iets met spier-ontspanningsoefeningen ofzo? Ik heb namelijk nogal sterke buikspieren, die dus voorlopig ook niet van wijken weten... Heb het idee dat als die wat mee zouden geven, ik veel minder last zou hebben...

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoihoi,

Helaas kan je geen oefeneningen doen om meer ruimte in je buik te creeeren maar de klachten kunnen ind erdaar van je organen komen die steeds meer in de verdrukking komen en een nieuw plekje moeten gaan zoeken. Soms kan ene blaas ontsteking ook voor deze klachten zorgen. Laat morgen even je ochtendurine controleren bij je huisarts.

Rustig aan!

Imke

Deel Deze Pagina