Ik vroeg mij af: ik ben gisteren naar een feestje geweest en de muziek was er erg hard. Omdat ik erg onzeker was of het geen kwaad kon voor het kindje, zulke harde dreunen, ben ik naar huis gegaan. Weet iemand of harde geluiden kwaad kunnen voor de baby in je buik, en zo ja, vanaf wanneer?
ik geloof dat het gehoor van het kindje helemaal af is met 17 weken... Ik merkte laatst ook dat mn kindje heel wild reageerde toen ik in de bios was... het geluid was heel hard.. en merkte echt dat ze dat niet heel erg leuk vond.. of misschien juist wel hehe. ik weet het niet.. maar je kunt heus afentoe wel ergens naartoe gaan waar harde muziek of geluiden zijn, maar niet elke dag... maar afentoe kan geen kwaad denk ik.
Af en toe kan inderdaad geen kwaad. Een tijdje geleden was die vraag bij VK gesteld over een concert en de VK zei toen dat het geen kwaad kan, mits je niet elke dag naar n concert gaat! Het rare is, ik merk net dat mijn kleine rustig wordt van harde muziek, en dan vooral arabische muziek haha... Mijn man en schoonbroer draaien dat altijd heel hard in de auto en thuis, en de baby valt dan altijd in slaap Dus als ze huilt na de bevalling: arabische muziek
Ja, ik had het vorige maand ook in de bioscoop. Er was plotseling een hard schrikeffect-geluid, waar m'n kindje echt van schrok. Tot 2X toe. Ik kan je jammer genoeg niet vertellen of het schadelijk is.
Ja dat is inderdaad waar. Als er plotseling harde geluiden zijn dan schrikt de kleine. Volgens mij is het niet schadelijk, wij schrikken ook als er plotseling een hard geluid is. Is een natuurlijke reactie en na de geboorte zullen er nog wel meer harde geluiden komen!
Mijn man en ik moesten vrijdag naar een trouwfeest en ons kleintje is toch ook heel de tijd super-actief geweest (van de luide muziek). kWas toch blij dat de rust nadien wederkeerde Of het kwaad kan, weet ik niet... Ik denk het niet.
Nee kan geen kwaad. het geluid word nl gedempt door je huid en het vruchtwater. Ik heb afgelopen vrijdag ook meegemaakt dat de kleine harde geluiden niet leuk vond.. begon flink te protesteren!
Ik had toen op tv gezien dat de kleine geluiden hoort zoals wij als we bv met onze oren onder water gaan in bad!
ik heb een poster in de wc hangen met wat er elke week gebeurd in je buik (als je er toch zit lees je automatisch en zo dring ik mijn man niet op met informatie haha doc.phill) daar stond met 17 weken kan je kind geluiden horen maar soms voel je het nog niet bewegen dus met harde geluiden moest je een beetje oppassen omdat ie dat niet prettig vind en als je het dan nog niet voelt bewegen weet je niet of ie protesteert, maar er staat niks over of het schadelijk is, volgens mij alleen dat het onprettig is (ik had die vraag ook eens gesteld bij de vk en die zei geloof ik lage tonen vinden ze niet prettig)