Ik ben 9 weken geleden bevallen van een dochter. Nu vloei ik nog steeds. Een tijdje geleden was ik op nacontrole bij mijn verloskundige, maar toen was ik net ongesteld. Ik heb er dan ook niet meer aan gedacht om te vragen hoe lang je nog kunt vloeien. Op dit moment vloei ik dus nog steeds. De ene dag lijkt er niets meer te komen en de andere dag heb ik echt weer ruim een maandverbandje vol. Het is dan vaak ook weer helderrood. Nu heb ik alweer 2 dagen dat het minder is en is het vloeien meer roze van kleur. Tot wanneer kun je blijven vloeien? En is het normaal dat het nog roze/rood is na zo lange tijd, of is het gewoon een onregelmatige soort ongesteldheid?
Hoihoi, We zien vaak dat je cyclus van slag kan zijn na de bevalling onregelmatig, tussentijds bloedverlies. Maar na de 1e menstruatie zou eigenlijk het dagelijks vloeien wel over moeten zijn. Misschien toch n aanrader om even te overleggen met je huisarts. Hij kan je een medicijn voorschrijven die helpt om een menstruatie op te wekken om je baarmoeder goed schoon te maken, of je kan starten met anticonceptie. Imke