Om 7.30 melden op de verloskamers. Duurde tot 8.00 voor ik aan de CTG lag, aangezien er 5 dames wilden bevallen Uur gelegen en had al regelmatig wat weeactiviteit, maar niet noemenswaardig. Dis had ik overigens al vanaf afgelopen maandag, maar zakte dus snachts steeds af. Om 9.00 inwendig onderzoek, had al ruim 2cm ontsluiting. Maar baarmoedermond was nog niet helemaal verstreken. Ze bracht vervolgens 2 tabletjes in, met de mededeling dat de weeen nu iets sterker zouden worden. Enfin, weer aan de CTG. De weeen werden idd iets sterker, maar hoefde nog niet te puffen. Lag gewoon wat te lezen. Om 10.00 gevraagd aan de verpleegkundige of ik er af mocht, want ik wilde wat lopen en plassen hihi. Om 11.00 kwam de verloskundige(van het z.h) weer terug en zei dat ze weer ging kijken en de vliezen wilde breken. Dus zogezegd, zo gedaan...om 11.15 heb ik een lichtelijk tsunami veroorzaakt....vruchtwater zat bij de vk onder dr oksel haha. Ze zei; nu zal het heftiger worden meid....en dat werd t ook. Maar goed, alles nog goed weg te zuchten. Om 12.00 kon ik mijn ei niet kwijt zeg maar, verpleegkundige gesmeekt of ik weer van de CTG af mocht omdat ik wilde douchen. van 12.15-12.30 onder de douche gezeten...paar fikse weeen. van 12.30-12.45 er onrustig heen en weer gelopen. Daarna wederom ruim een kwartier onder douche gezeten. Weeen waren erg heftig en volgde elkaar snel op. Om 13.00 Rudi de gang op geschopt om NU iemand te halen. Gyn kwam en vroeg of ik moest persen, ik zei dat ik wel iets voelde drukken idd....10 min kwam hij terug met de VK. Die voelen en ik had al 8cm!!! Ze zei, dit duurt geen half uur meer. De verpleegkundige begon alles klaar te zetten. Na 3 opeen volgende weeen heb ik tegen haar geroepen; NU IEMAND HALEN!!! HIJ KOMT HOOOOOOOOR!!! hahaha Eindelijk mocht ik gaan persen tegen 13.30. Mensen, ik weet nu alles af van die oerkracht/drang, niet tegen te houden Tim had t wel wat benauwd, dus ik heb echt volle kracht moeten persen en ze hebben dus ook een knip gezet. Maar om 13.50 was onze kleine man er dan ook al! Hij weegt 3850 gr en is 52 cm lang. En t mooiste manneke ter wereld haha Zoals ik t bekijk er dus een goeie 4 uurtjes over gedaan. Wat een verschil met Eva....en zonder al die medicaties en toeters en bellen. Kon t gisteren ook niet geloven dat ie er nu ook echt was. Om 18.00 waren we gewoon al thuis! En dan te bedenken dat ik maanden tegen de bevalling opzag. Aangezien ik van Eva ingeleid ben met 42,1 weken. Ook smorgens gemeld en Eva is toen pas snachts geboren op een uur of 02.00...na gel, vliezen breken, infuus voor weeen, pijnstillers, ruggeprik en vacuumpomp! Dus alle meiden die een minder eerder ervaring hebben doorstaan, wees positief...het kan ook anders gaan!
Als eerste van harte met je zoon!!! En fijn dat het nu zo goed ging.. Kan me voorstellen dat je het allemaal niet kon bevatten dat het zo snel ging.. Geniet maar lekker van je gezinnetje!!
VAN HARTE GEFELICITEERD!!! Als ik komende weken paniek op voel komen ga ik je verhaal nog eens lezen!!
Gefeliciteerd met de geboorte van je zoon! En fijn dat je zo'n goede bevalling hebt gehad en lekker snel weer naar huis mocht... Geniet ervan!
gefeliciteerd met je zoon en ik weet ontzettend goed hoe het is om bij de eerste alle toeters en bellen te hebben gehad het bij de tweede zo heerlijk kan gaan. Eerste kindje na 12 uur geboren met vacuum en subtotaalruptuur en tweede kindje 12 weken geleden 5 uurtjes en 5 min persen, 1 hechtinkje WOW!! Fijn he!! Geniet er lekker van Liefs
Gefeliciteerd! Fijn dat het zo'n goede ervaring is geweest! Ik hoop dat ik volgende week ook een mooi bevallingsverhaal kan schrijven!
Proficiat! Wel even lekker zo'n opsteker! Hier was de eerste ook een helse bevalling, dus ik sta er minder "neutraal" in dan de eerste keer. Het geeft wel hoop voor de volgende
Daarom plaats ik t dus ook! Ik zag er zo tegenop door de vorige ervaring, dat ik vond dat een positief verhaal over een volgende bevalling wel op zijn plaats was! Om iedereen te laten zien dat in t verleden behaalde resultaten, geen garantie zijn voor de toekomst