Mijn zoontje is net 6 maanden en wil zijn fles na het avondeten niet meer. Zijn schema is : 07.00 : 210/7 10.00 : 150 fruit 12.30 : 1 boterham 13.00 : 120/4 gaat maar 50 van op 17.00 : 200 gram groenten 19.00 /20.00 : 210/7 Ik kan hem ook in bed leggen maar dan moet ik hem ook 21 uur wakker maken voor een fles en dan gaat die wel op. .. wat zouden jullie doen. .Vindt 6 maanden wel vroeg voor geen laatste fles met.
Ik zou de fles van 120/4 bij de boterham geven, als onderdeel van de lunch. Hoe laat krijgt hij normaal zijn laatste fles? Ik zou hem op deze leeftijd zeker niet wakker maken. Als hij hem nu niet wil na het avondeten, komt hij dan zelf niet later?
na de boterham wil hij de fles niet vandaar en uur later. .. Hij wordt dan niet meer wakker of de twee oudste moeten hem wakker maken met hun volumeknop. Als ik hem laat liggen is het ook goed dan doet hij gewoon zonder Hij heeft vanaf 2,5 maand al 4 flessen en zelfs voor de 4de moest ik hem wakker maken om 21 uur. Hij groeit wel voldoende maar maak hem nu wel wakker om 21 uur voor nog een fles omdat hij anders weinig vocht binnen krijgt. Of is 275 genoeg aan melk?
De fles voor de boterham geven, of een klein flesje voor zijn ochtendslaapje? Het hoeven niet allemaal grote flessen te zijn, je kan ook gewoon wat meer verdelen in kleinere porties. Nu zit er tussen 07.00-13.00 geen melk.
Mijn zoontje had dat ook met 6 maanden...ik heb er vanaf toen geen verdikking meer ingedaan en ik geef zijn warm eten rond 16 16.30 zodat hij tussen 20 en 20.30 wel een fles lust. Anders zat het te dicht op elkaar en zat hij denk ik gewoon te vol nog van het warm eten..hij eet ook 200 gram. zolang hij niet met de pot mee kan eten geef ik hem gewoon eerder.
Ik zou hem dan iets minder groente geven en een wat kleiner flesje, bijv 180/6. Melk is met 6 maanden nog belangrijker dan groente.
Ik maak mijn dochter wel wakker voor de laatste fles. Hier is het schema: 7 uur 180+6 9.30 fruit 12 uur 1 boterham + 150+5 15.45 uur fruit + 90+3 18 uur 150 gram avondeten 21 uur laatste fles Ze slaapt vaak van 10 tot 12 en van 16 tot 18 en slaapt dan tegen 20 uur weer, soms krijgt ze de fles voor het slapen gaan, maar soms maken we haar wel wakker. Vind het zelf nog te vroeg om deze weg te laten.
Dan zou ik inderdaad een beetje spelen/schuiven met de tijden, want melk is wel nog heel belangrijk met 6 maanden. Bijv. een flesmoment inlassen tussen 7 en 13 uur, zoals al gesuggereerd werd. Maar ingrijpen in zijn slaappatroon zou ik echt niet doen. Slapende baby's gewoon laten slapen, overdag is er genoeg tijd en mogelijkheid voor meer flesmomenten.