Beste mensen, Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Sinds een paar dagen komt mijn 3,5 weken oude zoontje ieder uur a iedere 2uur voor de borst. Hij geeft duidelijke honger signalen dus die krijgt hij dan ook. Hij drinkt momenteel per voeding aan beide borsten en ze voelen ook beide leeg aan erna. Dus ik dacht aan regeldagen. Echter... Een half uur tot een uur later heeft mama ongelofelijke stuwing. De melk loopt er dan ook uit en de druk doet pijn. Is dit normaal? En vooral.... Kan ik iets doen tegen de stuwing en pijn of is dat niet handig tijdens de regeldagen? Ps: Dit begon dinsdag met 1 extra voeding, woensdag 1 of 2 extra, donderdag ieder uur en dan 45 minuten drinken, 15 minuten slapen en weer drinken en vanaf vrijdag tot nu iedere 2 uur (ook s'nachts). Het is nu zondag.
Hoi, Dat is erg vervelend. Het lijkt inderdaad op regeldagen. Die zijn er niet alleen om je productie op te hogen, maar kunnen ook optreden wanneer je kleintje iets onder de leden heeft, bijv. een verkoudheid. Mocht dit niet zo zijn, dan is het verstandig om een lactatiekundige bij jou in de buurt even mee te laten kijken. Kijk op de volgende website om een lactatiekundige bij jou in de buurt te vinden: Zoek Lactatiekundige IBCLC | Particulieren | NVL Borstvoeding – zeker over borstvoeding Groetjes Saskia