bv met kv mengen/minder ontlasting

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door xxPetra, 1 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xxPetra

xxPetra Niet meer actief

Goedemorgen!

Onze zoon van ruim 7 weken krijgt sinds een week 2 gemengde voedingen. (bv met H.A. van Nutrilon) Daarvoor kreeg hij volledige borstvoeding in een flesje.

Sinds we zijn gaan mengen heb ik het idee dat de ontlasting minder is geworden.
    De eerste weken poepte hij een paar keer per dag en dit was al minder geworden naar 1 a 2 keer per dag maar sinds we afgelopen week 1 voeding hebben opgehoogd naar driekwart kv en een kwart bv poept hij maar een keer per dag.

Hij laat wel veel winden tussendoor en soms zit er dan een natte wind in zijn luier. (af en toe lijkt hij last te hebben van een harde wind)

Hij heeft nu 1,5 dag geen ontlasting gehad. Komt dit door de kv en is dit normaal?

Is er iets wat we kunnen doen om de ontlasting te stimuleren?
    Ik heb wel eens gelezen dat je iets van zonnebloemolie in zijn flesje kan doen of andere dingen kan geven.

Alvast bedankt voor je tips!
    Groetjes Petra

2. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

Het kan zeker aan de voeding liggen. De meeste kinderen poepen bij borstvoeding veel meer dan bij kunstvoeding. Als ze met kunstvoeding één keer per dag poepen is dat normaal. Je hoeft je dus geen zorgen te maken, en ook niets te doen zolang je zoontje er geen last van heeft. Als je denkt dat hij er wel last van heeft, dan is het het beste om even met het CB te bespreken wat jullie het beste kunnen doen. Niet zomaar zonnebloemolie gaan gebruiken hoor!

Groetjes Adrienne

3. xxPetra

xxPetra Niet meer actief

Hoi Adriënne,
    dank je wel! we moeten volgende week naar het cb dus dan vraag ik het gelijk even.
    vanmiddag poepte hij wat nadat ik zijn temperatuur had opgenomen dus ik hoop dat het straks weer regelmatiger komt.

Deel Deze Pagina