Beste verloskundigen, Graag jullie advies over het volgende: Ik zit in een (hobby)band en we oefenen meestal elke week en treden zo ongeveer 1x in de 5/6 weken op. Hartstikke leuk natuurlijk maar met name tijdens optredens is het geluid toch wel rond de 90 db en dat dan 45-60 minuten lang(inclusief harde drums en bas) natuurlijk heb ik zelf goede oordoppen maar ik wil niet dat mijn kindje een gehoorbeschadiging oploopt of er iets anders aan over houdt. Tot wanneer/hoeveel weken is hard geluid veilig voor het kindje en maximaal hoe lang?
Goedenavond, er wordt geadviseerd aan zwangere vrouwen het ongeboren kindje niet bloot te stellen aan geluid boven de 80 db. Dit geldt voor vrouwen die werken met hard geluid. Bij jou is het een keer per week en een optreden in de anderhalve maand. Naar mijn inziens kan dit niet zoveel kwaad. Daarnaast komt het geluid gedempt binnen bij het kindje. Het geluid neemt met 20-30 db af. Goede zwangerschap toegewenst! Groetjes Monique
Bedankt voor de snelle reactie! Ik ga dan wel door met muziek maken maar ik zal er wel op letten of het gedrag van de kleine er niet door beinvloed wordt.Als ik wat verder in de zwangerschap ben en het kindje kan voelen.