Hai ladies, Wilde toch fftjes mn hart luchten hier want heb me de hele nacht schuldig gevoeld tegenover mn kleine smurfje. Ben 27wkn zwanger en had gisteren een feest van mn schoonouders waar ik dus echt niet onderuit kwam. Ze hadden een dj gehuurd en die wist wel raad met de volumeknop..ben wel zo veel mogelijk uit de buurt van de boxen gebleven maar dan alsnog stond de muziek en bass knetterhard. Als kers op de taart werd er op t laatst ook nog even flinke hardstyle gedraaid en met een rookmachine dusdanig veel rook in t zaaltje geblazen dat t brandalarm ervan afging.. Vooral over dat laatste maak ik me best zorgen..die knalharde p*kke herrie en die rookmachine.. vind t zo zielig voor die uk want ik kan me niet voorstellen dat hij er geen last van heeft gehad.. Manlief en ik hebben wel vroegtijdig t feestje verlaten, maar voel me alsnog superrot. Heb er vannacht gwn niet lekker van kunnen slapen. Denken jullie dat dit kwaad kan voor de kleine? In oktober is er weer zo'n feest omdat schoonmoeder 50 wordt maar daar ga ik dus mooi niet heen..
Lijkt mij geen kwaad kunnen voor een keertje.. Als je bij de boxen uit de buurt stond zit je kindje goed beschermd in je buik.. Wat betreft de rookmachine, een middagje in de stad lopen is erger geloof ik...
In dat geval is onze uk erg zielig... ik heb vrijwel altijd muziek aan, en soms ook echt wel de volumeknop op extreem rechts
Haha jazeker lekker knallen!! Zelfs meestampen. Denk dat je je teveel zorgen maakt kan volgens mij vrij weinig kwaad. Ben zelfs 2 weken geleden nog wezen stappen. En er zijn meerdere zwangere vrouwen die nog naar feesten gaan ect.
Voor in mijn huisje is dat soms echt wel op dat volume ja. Je kan het natuurlijk niet vergelijken met een discotheek oid, maar hier gaat de radio echt wel hard af en toe.
Zo lang het voor jou goed voelt en je kindje er niet gek op reageert kan het denk ik best. Maar tijdens zwangerschap van M was ik bij een nogal keihard concert in Paradiso (geluid was zo hard dat het eigenlijk niet meer goed verstaanbaar was en alles trilde inclusief buik) en dat voelde echt niet fijn. Ik ben toen veel op de gang gaan staan . Dus ik snap je zorgen helemaal
Precies Salapio, ik ben gisteren ook veel naar buiten gevlucht.. voelde me er toch niet echt lekker bij. Ik ben dan wel veel uit de buurt gebleven bij die boxen maar toch..
Je baby merkt er niet zo veel van, je moet het een beetje vergelijken met een zwembad, waar je zelf inzit. Als je met je hoofd onder water bent hoor je alle geluiden heel erg bedompt, dat hoort je kindje dus ook. Er zit genoeg vruchtwater in je buik om hem te beschermen. Je kindje merkt meer van de stress die je jezelf bezorgt door steeds ongerust te zijn over het welzijn van je kindje.
Als je eraan denkt dat jouw hart en bloedvaten al een volume geven van een stofzuiger zou dit het eventueel wat kunnen filteren, maar dat weet je niet zeker. Er wordt niet voor niets gewaarschuwd voor harde geluiden. En dat geluiden iets gedempt worden wil natuurlijk niet zeggen dat het niet hard klinkt. Ik ben dan ook niet op zulke feestjes te vinden vanaf dat de baby's kunnen horen. Ik ga het liever uit de weg...
Het geluid valt volgens mij wel mee allemaal. Baby zit inderdaad met zijn oortjes onder water dus het geluid wordt flink gedempt. De Bass daarentegen kan wel degelijk naar worden ervaren zo heb ik gemerkt. Ikzelf voelde die dreun al in heel mijn lijf en J -ik was toen 24 weken zwanger en stond op een festival- liet duidelijk merken dat hij not amused was. Hard schoppen en ook meteen harde buik. Neem de signalen van je baby en je lijf serieus. Niet schuldig voelen, en als je je kindje vandaag weer goed voelt geen zorgen maken hoor!
Ik ook niet..alleen kwam ik hier gewoonweg niet onderuit omdat mijn schoonouders 25jaar getrouwd waren. Was n beetje lullig geweest als ik niet was gekomen . Zijn wel maar relatief kort gebleven, maar helemaal wegblijven was nu geen optie. @Alf; thx .. de kleine was relatief rustig op t feest. Hij protesteerde weinig. Heb hem de dag erna weer lekker druk voelen bewegen en gisteren alles weer ok bij controle VK. Bij t volgende feestje ben ik er alleen echt niet bij. Dat is 19 oktober en ben dan 33 weken..Eerlijk gezegd heb ik er dan A. Weinig zin in en B. Ik wil me met 33 weken echt niet meer wagen aan feestgedruis en partymuziek