vruchtwater?

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by bambie, Nov 25, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. bambie

bambie Bekend lid

Oct 31, 2007
    878
    1
    0
    expert beheerder
    bilthoven
    Ik heb misschien een beetje rare vraag,
    Vanmorgen moest ik naar het toilet voor de grote boodschap, waar ik behoorlijk voor moet persen om er iets uit te krijgen...hiervoor had ik al geplast, na de grote boodschap ging ik iets verzitten op het toilet waarbij er ineens een grote scheut warm iets wegliep...het leek echt heel warm, en wat veel voor urine..
    Mijn vraag is kan je bv een vliesscheur krijgen door hard persen? Is vruchtwater gevoelsmatig warmer dan urine?
    Als ik nu bijvoorbeeld op mijn hand blaas komt er niets (afscheiding) heb wel sindsdien een heel druk kindje, en beetje krampen (niet echt harde buiken) wel veel plassen troebele urine, maar dat heb ik mijn hele zwangerschap al..

Moet ik hier nu de gyn voor bellen of kan ik afwachten of er meer of weeën komen?

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi Bambie,

wat je eens even kunt doen is een hydrofiel washandje in je broekje doen en er een half uurtje mee rondlopen. Als deze dan droog is, is het (zeker bij deze termijn) niet waarschijnlijk dat je vliezen zijn gebroken en zou ik afwachten. Is het wel nat (niet van afscheiding, maar echt een beetje nat) en ruikt het niet naar urine, zou ik wel de gyn even bellen. Vliezen zouden in theorie wel kunnen breken van hard persen, maar meestal niet als je al niet aan het bevallen bent. Dus even rondhobbelen met zo'n washandje en bij twijfel even overleggen met je gyn.

Groeten Brigitte

Share This Page