Ha allen, Ik ben me vanmorgen rot geschrokken. Mijn dochter had in een onbewaakt ogenblik de vuilnisbak opengetrokken, en had alles eruit gehaald. Ze had iets in haar mond, wat ik r uit heb laten spugen, en dat leek verdacht veel op rauwe kip. Dat kan nl heel goed, want ik heb gisteren kipfilet schoongemaakt en het afval in de vuilnisbak gegooit. Nu heb ik een probleem, want we gaan vannacht op vakantie... Wat kan ik nu nog doen om eventuele Salmonella besmetting tegen te gaan??? Ik durf bijna niet meer op vakantie zo... Wat kan ik het beste meenemen om uitdroging tegen te gaan áls ze besmet is en diarree krijgt?? ORS?? Alvast bedankt
Inderdaad even advies inwinnen bij je huisarts, waar je op moet letten en wat je mee kan nemen aan medicatie.
Och meid, wat komt dat beroerd uit! HEt is sowieso niet leuk, maar nu helemaal niet. Zul je net zien... Maar inderdaad: huisarts bellen. Of heb je al gebeld, wat zeiden ze??
Salmonella Salmonellabacteriën komen voornamelijk voor in vlees, kip, eieren en rauwe melk. De gevolgen van een voedselvergiftiging met deze bacteriën zijn diarree, braken en koorts. De symptomen treden 12 tot 36 uur na het eten op. Vooral jonge kinderen, ouderen en zieken zijn zeer gevoelig voor de Salmonellabacterie. Zij moeten dus extra voorzichtig zijn. Salmonellavergiftiging is te voorkomen door vlees en rauwe (niet gepasteuriseerde) melk door en door te verhitten, eieren goed hard te koken of te bakken (de eierdooier moet gestold zijn) en geen rauwe eieren in desserts te gebruiken. __________________ groetjes kim
Ik heb even de huisarts gebeld. Die gaf het advies om iig ORS mee te nemen voor het geval ze last krijgt. Maar ze is kerngezond dus ze dacht dat het wel mee zou vallen. Ze heeft het nl niet ingeslikt, en na het uitspugen heb ik geprobeerd r mondje te spoelen. Dus op hoop van zegen gaan we t toch maar proberen... k vind het toch wel een beetje spannend...
Tja, en anders is er toch geen medicijn voor, want dat moet je uitzieken... Waar je overigens écht beroerd van kan zijn! Neem inderdaad flink ORS mee en 'fingers crossed' dat ze niet ziek wordt... Fijne vakantie en nog gefeliciteerd trouwens (dat alles op haar verjaardag)!