harde ontlasting baby 1,5 week

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Patriez, 17 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Patriez

Patriez Actief lid

25 aug 2008
    114
    0
    0
    Schijndel
    Hallo,

Ons zoontje heeft al een paar dagen harde ontlasting..het zijn echt van die konijnenkeutels.
    Is dit erg?
    as maandag komt er iemand van het consultatiebureau langs voor de eerste keer en ik kan het dan wel vragen, maar dacht ik probeer het eerst effe zo.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen?

Groetjes Patricia

2. oleander1986

oleander1986 Fanatiek lid

20 aug 2009
    1.298
    0
    0
    zelfstandige
    Midden Nederland
    Ik neem aan dat je KV geeft? Want volgens mij kan dat met BV niet...
    Ik heb er dus ook geen ervaring mee, misschien andere merk proberen?
    Hopelijk heeft je beebje er geen last van! Succes!

3. Muizzy

Muizzy Lid

26 mrt 2009
    52
    0
    0
    Brabant
    Ons mannetje had dat ook. Toen hij 2,5 week was zijn we er voor bij de (plaatsvervangende) huisarts geweest omdat hij er erg veel last van had. Hij had al 5 dagen niet gepoept...
    Die huisarts adviseerde, hoe gek het ook klinkt omdat het voor spugende baby's is, om Nutriton aan de voeding toe te voegen. Dit zou volgens de huisarts ook laxerend werken. En echt nog geen 24 uur later had hij eindelijk gepoept. Dit ging weken goed, tot hij juist erg veel moest poepen van de Nutriton. Dus daar maar weer mee gestopt :)
    In verband met krampjes die hij toen ook had zijn we overgestapt op omneo, en dat ging en gaat nog steeds super!
    Nu zijn we zelfs langzaam over aan het gaan op forte. Wanneer ons mannetje niet of slecht kan poepen, voegen we een schepje nutriton toe aan een aantal voedingen en dan gaat het weer prima :)

Wellicht iets om te proberen voor jullie.....? Succes er in ieder geval mee. Het is ontzettend zielig als ze er last van hebben!

4. juudje

juudje Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.854
    0
    0
    helmond
    Wij zijn met friso comfort begonnen. Zit ook jbpm in en dit is idd laxerend. Hier elke dag een poepbroek.

Succes.

5. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Justin kon juist minder goed poepen door de nutriton... Maar Hayden krijgt sinds een paar dagen ook nutriton en heeft minimaal 1 poepbroek per dag ja...

Mijn huisarts adviseerde een theelepel sinaasappelsap door de fles te doen toen hij niet kon poepen. niet in elke fles want dan krijgt hij mega diaree ;) kwam ik achter...

6. stef25

stef25 Bekend lid

9 mrt 2010
    500
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier precies hetzelfde en toen overgestapt op Friso Comfort en sinds dien 1 a 2 goede poepbroeken per dag.

7. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Ik zou eerst proberen om extra water (10cc) aan elke fles toe te voegen en zeker geen dingen als olie en sinaasappelsap te geven aangezien hij pas 1,5 week oud is.
    Overstappen op andere voeding zou ik in dit geval op advies van een arts doen. Juist omdat hij nog zo klein is.

Hier werkte Nutriton ook stoppend en hij kreeg er krampen van dus kan dus ook averechts werken.

8. esther1984

esther1984 Bekend lid

22 jan 2009
    694
    1
    16
    Vrouw
    Moeder
    Roosendaal
    hier een zelfde geval, onze kleine kan al vanaf het weekend harde ontlasting, wij hebben hem sinds een weekje op nurilon forte en denk dat dit de oorzaak is, hier voor hadden we gewone nutrilon 1 toen geen problemen, maar om nu weer terug te gaan op nutrilon 1 durf ik niet zo goed iedere keer dat wisselen van voeding lijkt mij ook niet zo goed, of zou dat geen kwaad kunnen omdat hij dat hiervoor ook al gehad heeft, het enige nadeel was bij nutrilon 1 is dat hij na een 2 uur alweer honger had, en dat is nu met forte niet zo, wij moesten ook van cb 20 cc water extra doen maar dat had geen enkel effect, 2 dagen geleden ha gebeld, en nu mochten we of 3 daags theelepeltje olie, roosvice laxo of sinasappelsap, heb gekozen voor laxo, maar nu is dus zo, hij heeft wel iedere dag ontlasting, maar het eerste drolletje is dan nog steeds hard en daar moet hij dan ontzettend veel moeite voor doen, maar de rest wat volgt is dan wel normaal, gisteren zat er zelfs zoveel kracht achter dat er zelfs ontlasting op de grond lag, want hij begon net met poepen toen ik zijn luier ging verschonen.

9. Patriez

Patriez Actief lid

25 aug 2008
    114
    0
    0
    Schijndel
    Ik heb vanmorgen het CB gebeld en die adviseerden mij om nutriton omneo te gebruiken.
    Mcht zijn ontlasting hier juist te dun van worden dan kan ik bv 1 schepje gewone en 2 omneo geven.
    Die harde drolletjes zijn gewoon echt geen pretje voor hem :( en elke luier minimaal 1!
    we gaan dit maar eens proberen.

Bedankt voor jullie reacties!!

Deel Deze Pagina