Ontzettend druk kindje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door xBella, 6 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xBella

xBella Actief lid

1 apr 2015
    235
    0
    0
    Graziano is nu 10 maanden, zijn ontwikkeling gaat goed; hij zit, hij kruipt, hij staat en zet al stapjes, over het algemeen altijd ontzettend blij, maar über druk.. Kan nooit stilzitten, wilt altijd overal heen en loopt alleen maar te springen, te gillen en heen en weer te schudden en met ze armen te flapperen. (Hij stijgt nog net niet op) Hij heeft nognooit doorgeslapen, maar doet het voorderest goed. Wel vind ik dat drukke gedoe heel apart, aangezien wij altijd met zijn 2jes zijn, ik amper de tv aan heb en ook geen radio.

Herkent iemand dit? Zal dit gewoon zijn karakter zijn? Je zou denken dat als die overdag zo druk is, hij 's nachts als een roosje slaapt.. Not! Soms komt ie tussen 19:00 - 07:30 wel 5x, soms 3..

Iemand tips voor het stimuleren van doorslapen? Veel mensen zeggen "dat het vanzelf wel komt" maar ik heb niet echt het gevoel dat het minder wordt.. Ik geef dan flesjes van 60/90, koud accepteerd ie niet.. Laten huilen nog niet uitgeprobeerd.

2. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.316
    10.282
    113
    Wij hebben ook een enthousiaste ,ondernemende knul. Doorslapen deed hij pas toen hij 1 was.ook nu (20maanden )slaapt hij soms maar door.

Onze uk wou altijd teveel en stopte pas toen hij het kon. Hij oefende ook snachts met hoofd optillen bovenlijf optillen, rollen rug en buik.maar ook optrekken en staan.

Het enige waar hij rust voor had was boekjes lezen maar dat deden we al vanaf 3 maanden.

Nog steeds slaapt hij weinig ongeveer 10 per nacht en 1.5 overdag.

Helaas weinig tips, voordeel je slaapt zelf snel savonds.

3. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Hier toch ook wel een drukke en enthousiaste meid overdag..
    Ze slaapt door sinds ze 7 maand is. Kwam vanzelf eigenlijk.
    Hier hielp het dat we haar op een redelijk vast tijdstip in bed legden . En vast avondritueel.

Overdag gaan de slaapjes tegenwoordig iets moeizamer

4. Lenteliefde

Lenteliefde Actief lid

22 aug 2015
    164
    14
    18
    NULL
    NULL
    Oeh, herkenbaar! Dochterlief is ook zo mega-druk. Ziet en hoort alles en is daar waar "het te doen is". Ze is nu 19 maanden en wordt 's nachts nog steeds vier/vijf keer wakker, ondanks alle drukte van overdag. Dus geen tips voor het doorslapen. Doe vooral waar jij je prettig bij voelt. Bij ons houdt dat in dat we vier/vijf keer per nacht aan haar bedje staan, want haar laten huilen voelt voor mij niet goed.

5. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Hier ook zo'n duracelkonijn. De hele dag in de weer met alles ontdekken en leren. Alleen met mij thuis gaat het slapen overdag zo-zo. Op het kdv slaapt hij rustig de hele dag niet. Teveel afleiding. In de nacht komt hij 2/3x. Pffff....

6. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

9 nov 2013
    4.130
    2.517
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Hier ook zo'n druk mannetje. Ik merk wel dat als hij overdag goed slaapt, dit s nachts ook beter lukt.
    En van radio/muziek wordt hij vaak best rustig. Moet dan ook wel rustige muziek zijn. Dan til ik hem op en dansen we samen. Wordt hij heel rustig van. En van boekjes lezen.
    Dat doorslapen gaat vanzelf komen.
    Medisch alles uitgesloten? Geen last van oortjes oid? Want hier hebben ze meestal alleen s nachts last van.

7. Samurai

Samurai Bekend lid

1 dec 2013
    634
    1
    16
    NULL
    Noord-Holland
    Herkenbaar, maar gelukkig slaapt hij sinds een half jaar 's nachts goed. Tot zijn eerste verjaardag hebben we geen nacht door geslapen en daarna was het ineens anders. Maar energie heeft hij nog steeds veel. Hij loopt, klimt, rent en sloopt ;) de hele dag. Gaaap;)

Oh ja...op het kdv slaapt hij ook bijna niet...hij wil niks missen. En volgens mijn moeder was ik net zo. Gelukkig ben ik nu heel zen, dus het komt vast goed.

8. xBella

xBella Actief lid

1 apr 2015
    235
    0
    0
    Herkenbaar dus meiden!
    Toevallig de oei ik groei app gekocht.. Laat ie nou net in ze 7e sprong zijn die een maand(!!!!!?!!!) duurt.. eerlijk gezegd geloofde ik nooit in sprongetjes, maar kan nu echt wel het verschil merken van een week terug..

9. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Herkenbaar.. Ik heb ook zo'n druktemaker.
    Heb me er nooit zorgen over gemaakt, hij was al zo in mijn buik dus het zal wel karakter zijn.

Doorslapen zou wel een keer mogen trouwens hahahaha!

10. Lenteliefde

Lenteliefde Actief lid

22 aug 2015
    164
    14
    18
    NULL
    NULL
    Dat is ook herkenbaar, dochter was ook in de buik al erg druk! Eerste (en enige) kindje en ik voelde haar al met 16 weken. Met 20 weken kon mijn man haar ook voelen schoppen als hij zijn hand op mijn buik legde. Zien jullie ook zo'n duidelijk verschil tussen jullie kindjes en leeftijdsgenootjes? Laatst zag ik een kindje van dochter haar leeftijd die heerlijk rustig bleef zitten spelen met het speelgoed wat voor haar neus stond. Dochterlief rende ondertussen die hele kamer door, daarna vond ze ook haar weg naar de keuken en de woonkamer en was niets meer veilig...

11. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    Hier ook een druk, ondernemend mannetje met genoeg energie voor 10. Hij slaapt wel goed gelukkig. Hij is 1,5 en verbruikt zoveel energie dat hij overdag nog 2x lang slaapt (al is hij hier wel mee aan het rommelen, wil waarschijnlijk naar 1 slaapje?) en nachten maakt van 12+ uren... Hij lijkt ook niet gewoon te kunnen lopen, alles moet rennend ;) Hij wordt enigszins rustig van boekjes, douchen, een flesje thee voor het slapen gaan en puzzels.

Deel Deze Pagina