Dreumes 17 maanden alleen leren spelen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sophie221, 20 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sophie221

Sophie221 Bekend lid

11 mei 2015
    608
    374
    63
    Vrouw
    Dag dames,

Mijn dreumes is inmiddels 17 maanden en kan niet zelf spelen.
    Ik probeer het te stimuleren en laat haar dagelijks meerdere momenten even zelf bezig zijn als ik in huis iets doe. Ze gaat dan niet spelen maar komt bij me zitten en wil het liefst worden opgepakt. Uiteraard doe ik dit niet en maak ik mijn klusje af.
    Over 3 weken verwachten we de tweede en het zou goed voor haar zijn als ze dan echt af en toe een kwartier zelf kan spelen.

Ik bied regelmatig speelgoed aan, help haar met opstarten met spelen maar beiden helpen niet.

Hebben jullie tips?

2. Sama1

Sama1 Fanatiek lid

18 jan 2015
    1.050
    73
    48
    Nee geen tips. Hier hetzelfde. Ze kan wel zelf spelen maar voor 10 min hooguit en komt dan ook weer bij mij. Buiten spelen doet ze wel graag alleen. Denk dat het ook gewoon de leeftijd is. Ze hebben een concentratie boog van niks en zoeken ondanks dat je er bent je steeds op. Komt vanzelf wel.

3. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.822
    2.249
    113
    Lastig. Ik herken het helemaal niet. Hier haalt hij zelf zn speelgoed uit de kist en gaat aan de gang. Komt af en toe een auto oid laten zien en gaat weer door.
    Speelt ze samen wel? Of is het spelen opzich gewoon nog lastig?
    En als je haar gewoon even alleen laat? Naar de keuken toe gaat bijv. Of kan je haar nergens veilig alleen laten?
    Ze voelt misch ook aan dat er wat te gebeuren staat, dat ze jou wat meer claimt?

4. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Mijn zoon had dit ook, inmiddels kan hij zichzelf wel aardig zelf vermaken maar heeft gedurende de dag nog regelmatig momenten waarbij hij vraagt of je met hem komt spelen.

5. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Dochter 2 jaar kan ook niet lang alleen spelen

Deel Deze Pagina