Graag zou ik wat advies willen. Onze zoon is op 1 december 1 jaar geworden. Hij kreeg nog maar 1 fles, in de middag (eerst opvolgmelk, nu dreumesmelk van Friso) en verder niet meer. In de avond zat hij vaak te vol na een maaltijd en een toetje, in de ochtend kreeg hij pap. Hij gaat altijd rond een uur of 7 naar bed en sliep dan tot half 7/ 7 uur. Maar de laatste tijd word hij om kwart over 5/ half 6 weer wakker. Hij heeft dan echt honger. We geven hem dan een fles met dreumesmelk en daarna slaapt hij vaak weer door. Nu vraag ik me af, hoeveel flessen dreumesmelk mijn kleintje mag op een dag? Hij eet verder goed, 1 boterham in de ochtend met water (of pap als hij geen fles heeft gehad in de vroege ochtend), fruit tussendoor met sap, 1 boterham in de middag met dreumesmelk (180 ml), tussendoortje (koekje, rijstenwafel), avondeten met toetje(yogurt/kwark) en nu dus in de vroege ochtend nog een fles dreumesmelk (180 ml). Vind u dit een goed voedingsschema? Hij heeft blijkbaar toch iets meer nodig op een dag waardoor hij de nacht beter doorkomt? Maar wat dan? Ik dacht eerst ik wil hem niet laten wennen aan een ochtendflesje zo vroeg. Maar hij heeft echt wel honger en ik vind het zielig om hem te laten huilen met honger. Maar 'verwen' ik hem niet teveel? Laat ik hem zo wennen aan een vroege ochtend fles? Of zal het een periode zijn en heeft hij het gewoon even nodig. Hij loopt nu net een beetje en het word winter, misschien verbruikt hij meer? U ziet het ik zou graag wat advies willen. Alvast bedankt. Vriendelijk groet, Lara
Hoi, Misschien kun je de fles dreumesmelk toch verplaatsen naar de avond voor het slapengaan? Of een deel ervan met een beetje pap. Je kindje mag per dag nog ongeveer 300 ml melkproducten per dag drinken. Groetjes Eveline