Babyfoon vs nachtrust; hoe doen jullie dat?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door ikkie97, 13 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.899
    3.932
    113
    Ons dochtertje is ruim 8 maanden en slaapt sinds dat ze een maand of 4 is op haar eigen kamertje. Onze slaapkamer is beneden, die van haar recht boven ons.
    Nou heb ik 's nachts nog altijd de babyfoon aan omdat ik meen dat ik elk kuchje moet kunnen horen.
    Maar af en toe is het ook wel flink vervelend. Ze sliep al een hele tijd klokje rond dus geen probleem. Maar de laatste periode wordt ze regelmatig 's nachts een keer wakker of heel vroeg in de ochtend. Er is dan verder niks aan de hand en in het ergste geval gaan we even naar haar toe en slaapt ze na een aai over haar bolletje weer verder. Maar meestal gaan we er ook niet eens heen, maar we horen haar natuurlijk wel. De slaapliedjesfunctie op de babyfoon helpt meestal ook goed, die schakelt automatisch na 12 min uit en meestal is ze direct stil als ik die aan zet. Alleen lig je dan dus zelf ook 12 minuten naar gepingel te luisteren. Overigens val ik daarna weer heel makkelijk in slaap.
    Nou is het bij ons redelijk gehorig (houten vloer/plafond) dus als ze ligt te spelen in haar bedje trilt bij ons regelmatig de lamp aan het plafond ;) dus als ze echt zou huilen horen we het heus wel. Maar ja, mijn gevoel zegt toch dat die babyfoon aan moet want ik zou het vreselijk vinden als ik lekker lig te slapen terwijl zij al een tijd ligt te huilen...
    Maarja mijn nachtrust heeft er wel van te lijden..

Wat zouden jullie zeggen;
    - gebroken nachten horen er nou eenmaal bij, babyfoon blijven gebruiken dat is veiliger
    of;
    - doe niet zo overbezorgd, zet uit dat ding als er echt iets is hoor je haar wel

overige tips zijn ook welkom!

2. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Voor mijn gevoel het laatste ;) Maar is het misschien een optie om bijv de ontvanger van de babyfoon op de gang te zetten? Dan heb je er er zelf minder last van (het pingeltje bedoel ik dan) maar je hebt wel de zekerheid dat je haar hoort.
    Zoals gezegd, het is een houten tussenvloer, dus ook zonder dat dat ding hoor je haar best.

Plus het is heel normaal dat die kleintjes snachts een poosje wakker zijn en spelen. Ze hebben nu eenmaal een ander slaap/waakritme dan volwassenen.
    Dus ik zou toch echt gaan voor je nachtrust....hier een draakje van bijna 2 en een grotere van bijna 4.... en die kunnen er ook nog wat van hoor. Het is al weer een poosje geleden dat ik echt een nacht volledig heb kunnen doorslapen zonder gewekt te worden door één van de kinderen.

3. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Ik ben wellicht een overbezorgde mama, onze dochter slaapt in de kamer naast ons. Maar ik heb ook altijd de babyfoon naast me staan. Ik wil inderdaad alles horen, ik zou hem dus laten staan als ik jou was.

4. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Nachtrust? Wat is dat? Gebroken nachten horen er nou eenmaal bij, ik ben heel blij met mijn babyfoon. En mijn babies zijn vier en en zes haha!
    (voor de nachten dat ze niet bij ons in bed liggen dan)

5. misa

misa Niet meer actief

Ik zou de babyfoon wel aanhouden gezien de afstand. Maar heel zacht en niet te gevoelig zetten. Of misschien zelfs wel onder een kussentje, handdoek of op de gang zetten zodat je niet van elk kuchje wakker wordt.
    Hier hebben wij onze slaapkamerdeur open en die van de kids dicht. Ik hoor meer dan genoeg..! ;)

6. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Wij hebben babyfoon met beeld, maar zet snachts het eluid uit. (En hij ligt onder een kussen) Als ze echt huilt horen we het zeker wel (ook gehorig) en dan kijk ik even op het scherm hoe serieus het is. Meestal slaapt ze nog half en dan vind ik het juist zielig om er heen te gaan. Meestal zo weer stil.
    Dus ik zeg: zet hem uit!

Sterkte!

7. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Bij ons zit er een optie op de babyfoon dat je hem minder gevoelig kan zetten, misschien zit dat er bij jullie ook op? Gebruik de functie zelf niet, want wil graag nog alles horen, maar misschien ga ik er in de toekomst wel gebruik van maken.

8. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38

Haha hier dus ook.
    Moet mijn tv stil zetten anders hoor ik die nog door de babyfoon,dus gehorig is het hier ook.
    Maar ik ben best een diepe slaper dus ben ook bang dat ik haar niet hoor:)

9. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Als je haar ook zonder babyfoon hoort dan zeg ik weg met dat ding!
    Maar als je vervolgens wakker ligt om te luisteren of je haar echt wel hoort schiet je er weer niks mee op :p

Wij hebben een wificamera en als meneer 's nachts begint te kletsen/zingen kijk ik even op m'n mobiel hoe de situatie is maar eerlijk gezegd ben ik er 's nachts nog nooit uit gehoeven voor 'm....maakt de babyfoon wegdoen misschien ook wat makkelijker?!?

10. Juudje81

Juudje81 Fanatiek lid

14 mei 2010
    1.216
    0
    36
    NULL
    NULL
    Volg vooral je eigen gevoel.

Hier is een babyfoon s nachts niet nodig. Zoon slaapt in de kamer naast de onze. Nu is dit een nieuwbouwhuis en qua geluid toch best goed geisoleerd. Maar zelfs met oordopjes in hoor ik zoon altijd heel snel. Dat was als baby al zo en nu nog steeds. Al hebben we boven ook nooit een babyfoon gebruikt dus weten we ook niet beter.

Beneden gebruik ik s avonds ook geen babyfoon meer. Als er iets is, hoor ik hem echt wel. En ja, heb gewoon tv aan en zo.

11. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Hier staat hij zachter sinds ze door is gaan slapen, ze slaapt op de kamer naast de onze en ik hoor haar wel als ze huilt ofzo, maar met de babyfoon hoor ik haar toch beter en word ik sneller wakker.

12. Nyn

Nyn Fanatiek lid

14 jan 2013
    1.008
    0
    0
    NULL
    Arnhem
    Kun je de sensitiviteit niet inregelen van de babyfoon dan? Wij heben er zo een waarbij je het volume in kunt stellen, maar ook hoe snel hij aanslaat. Ik zet dat laatste vrij laag, zodat de babyfoon niet bij elk kuchje aan slaat. Overigens lichten de lampjes wel bij elk geluidje op, maar dat zie je niet als je je ogen dicht hebt.. ook fijn als je op de bank zit s avonds.

13. adi

adi Niet meer actief

Op sommige babysfoons kun je de gevoeligheid inderdaad regelen, dan slaat hij aan als ze 'echt' geluid maakt.

Onze kinderen zijn 3,5, en ons zoontje slaapt op zolder en heeft een babyfoon. Als wij in de woonkamer zitten kan ik hem anders niet horen. Vanuit slaapkamer wel, maar met een babyfoon heb ik meer rust.

Onze meiden liggen in de kamers naast onze slaapkamer, en hebben geen babyfoon. Wij slapen met de deur open, en zitten beneden met de deur van de woonkamer open, dus hen hoor ik altijd wel als er iets iets.
    We hebben wel een babyfoon op de gang boven, deze gebruik ik met name voor die slaapliedjes. Onze kindjes zijn opgegroeid met die slaapdeuntjes van de babyfoon en worden daar nog steeds rustig van. Dus als ik 's nachts eentje heb getroost, of als eentje huilt/ naar de wc moet oid, zet ik de muziek in de gang aan. Zo weet ik dat andere kindjes rustig doorslapen (waarschijnlijk zit dit tussen mijn oren overigens :)).
    Maar wij slapen inmiddels ook gewoon weer in met de slaapmuziekjes van de babyfoon. Het went... :)

14. Debbie81

Debbie81 Fanatiek lid

13 nov 2011
    1.338
    0
    0
    NULL
    NULL
    je zou het geluid uit kunnen zetten.

Weet niet welke babyfoon je hebt maar die van ons is zo dat als het geluid ui staat en de kleine geluid maakt er een ritsel lampjes omhoog schieten. en mocht hij volle borst huilen geeft dat ding een korte piep als de lampjes korte tijd op zn max uitschieten.

Ik werd op een gegeven momend ook wakker van elk kuchje en hebben het op een gegeven momend het geluid dus uitgezet. En dat ging ook prima.
    Sinds dat hij 1 is nemen we de babyfoon niet meer naar boven maar beneden blijft ie nog wel eff staan hoor, vind ik wel zo prettig idee.

15. Janneke1979

Janneke1979 Actief lid

23 dec 2011
    448
    1
    16
    NULL
    NULL
    Ik wil 's nachts niks horen tenzij er echt iets is, dus hier geen babyfoon. Mijn kind huilt hard genoeg als het nodig is. Het lijkt em ook een vals gevoel van veiligheid geven, zo'n babyfoon: als je kind stikt ofzo kan hij juist geen geluid meer maken.

16. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik zou op zo'n leeftijd nooit een verdieping lager dan m'n kind willen liggen. Als ze onder handbereik liggen zijn ze al stil voor je zelf echt wakker bent.

17. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Dat heb ik ook.....maar ik zou m ook al niet een kamer verderop willen, ben beetje overbezorgd denk ik? Ik wil m bij me hebben.

Hij staat naast mijn bed en zal hier zeker nog een hele tijd staan (omdat ik niet anders wil en ivm ruimtegebrek).

Als hij murmelt geef ik snel de speen en snurkt ie lekker door, als ik niet direct handel is hij wakker en dan ben je even zoet.

Dus ik zou in ts geval zeker de babyfoon aan laten staan en op gevoelig ook nog!

18. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.244
    681
    113
    Babyfoon niet mee nemen! Mijn dochter slaapt naast ons en dat hoor je al heel goed. Bij me zus is hetzelfde geval als bij jullie. Haar dochter slaapt boven haar en die heeft vanaf het begin de babyfoon niet meegenomen. Weet je, als moeder lig je toch te slapen op het geluidje van je kindje dus je wordt echt wel wakker hoor!

19. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    ik heb thuis geen babyfoon aan staan weet niet eens waar die is op dit moment.
    moet ik wel zeggen we slapen op 1 verdieping onze slaapkamerdeur open, zijn slaapkamerdeur dicht. maar nu slapen we tijdelijk op 1 kamer en wordt ik overal wakker van dus ben blij als we weer gescheiden slapen.

de babyfoon blijft hier buiten de deur.

20. MamaMel88

MamaMel88 Bekend lid

1 sep 2011
    738
    0
    0
    Brabant
    Ik zet zelf de babyfoon op zn zachts in de nacht. Zodat ik hem wel optijd hoor mocht hij een speen nodig hebben. Hier is het namelijk zo als we dat niet snel genoeg doen slaapt hij dus niet verder. Volg vooral je gevoel.

Deel Deze Pagina