wennen nutrilon standaard?

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by klavertje77, Mar 30, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. klavertje77

Apr 30, 2009
    86
    0
    0
    Hoi,
    Helaas ben ik gedwongen om ineens met bv te stoppen. Mijn dochter is zo'n 2,5 maand. SInds eergister begonnen met nutri stand. 1 en af en toe een fles bv uit de vriezer. Nu heeft ze sinds vandaag een wat bonter gezichtje (heeft zoiezo snel wat pukkeltjes) en ik vraag me af of dit een allergische reactie is op de voeding. Ze spuugt veel, maar dat deed ze altijd al. Ze groeit erg goed, is vrolijk, slaapt door etc. (vooralsnog dan) Ze drinkt haar flessen goed leeg en merk ook geen klachten, behalve dan dat bonte gezichtje. (ik doe haar iedere dag in bad, misschien ook wat veel)
    Mijn vraagjes:
    kan het zijn dat ze even moet wennen 2 weekjes en het dan wegtrekt of is dit zoiezo het begin van een allergie?
    Als ze kma heeft zou ze dat dan ook al tijdens de bv gehad hebben?
    Moet ik direkt over op hypoallergeen?

Sorrie voor zoveel vragen, maar breek mijn hoofd erover. Vind het al heel erg dat ik met de bv moet stoppen en hoop dat het nu gewoon vlekkeloos verloopt... :) Heb natuurlijk niks te willen.

Alvast bedankt voor het lezen!

groetjes

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hallo,

Wanneer de vlekjes blijven, kun je het beste even je CB of de huisarts laten kijken naar de vlekjes. Zij kunnen zo zien of het eczeem is of onschuldig. Een eczeemachtige uitslag kan een reactie zijn op koemelk. Je arts zal dan een andere voeding voorschrijven. Het komt voor dat een kindje op borstvoeding niet reageert en op Standaard flesvoeding wel.

Succes ermee.

Groeten eveline

3. klavertje77

Apr 30, 2009
    86
    0
    0
    oke bedankt voor het antwoord! Haar gezicht is nu weer wat rustiger, ik kijk het aan tot mijn volgende afspraak op het cb.

groetjes!

Share This Page