Niet willen drinken

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Spoiled, 4 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Spoiled

Spoiled Niet meer actief

Wie herkent dit ook? Zodra t warmer is, drinkt mijn zoontje veel minder dan normaal. Ik voed om de drie uur (afgekolfd bv), eerst dronk hij zo'n 150cc per keer. Nu is dat tussen de 70 en 90cc. Zijn plasluiers zijn heel minimaal. Wil liever geen ander drinken aanbieden dan bv, maar ben bang dat hij uitdroogt.

Tips:)

2. misa

misa Niet meer actief

Ik weet niet hoe dat werkt met bv, maar als het warm is hebben wij ook minder behoefte aan eten. Maar iets bijgeven aan water zou ik wel doen. :) Of misschien vaker aanleggen?

3. Spoiled

Spoiled Niet meer actief

Heel stom misschien, maar wil de eerste 6 maanden alleen bv geven...het scheelt maar een kleine week...maar toch wil ik wachten. Vaker aanbieden heeft geen zin, hij duwt het weg met zn tongetje:)

4. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.269
    6.179
    113
    Ik zou niet gaan 'bij voeden' met water, straks drinkt ie nog minder bv. Ik zou het even overleggen met de huisarts als ik jou was, als de plasluiers minimaal zijn. Is hij verder nog wel alert en vrolijk?

5. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    ik heb ook BV gegeven tis dat Zoey niet meer wil .
    Maar ik gaf Zoey wel water bij zoey dronk juist teveel waardoor het uit dr neusgaten kwam ze was toen 2 maanden.
    En ze bleef huilen tot ik water bij ging geven en toen was het goed.
    Ik snap goed dat je het liefst niks anders geeft maar soms geeft je kind aan het toch anders te willen en mijn meing is dat je kind het tempo bepaald waneer het iets anders (gezonds) wil.

6. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    Misschien is haar BV wel erg vettig en verzadigend en dus wel goed voor de honger te stillen maar niet goed om de dorst behoefte te stillen elke BV heeft een andere samenstelling.
    En wie weet wil hij juist na een slokje water ( je hoeft niet gelijk 100cc te geven) wel weer drinken.

7. Spoiled

Spoiled Niet meer actief

Ja, verder is hij heel vrolijk, alert, maakt geluidjes, etc. Ik ga anders idd ff met ha bellen. Bedankt!

8. Kruimel2010

Kruimel2010 Bekend lid

8 okt 2010
    825
    1
    0
    NULL
    NULL
    En als je vaker dan om de drie uur voedt?

9. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Ik zou ook geen water bijgeven, nergens voor nodig.
    Ik zou vertrouwen op je kindje. Als hij gewoon nog plast, zit het prima hoor. Mijn dochter heeft nooit aan die hoeveelheid plasluiers gezeten die ze zouden moeten hebben.

10. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    snap dat je niet iets anders wil aanbieden (kan je bv ook van teruglopen). je kan twee dingen doen: of vaker aanleggen, of water geven (kan geen kwaad) en zelf kolven zodat je productie niet terugloopt!ik zou voor het eerste kiezen...ik geef zelf nu ook wat meer met warm weer, onze kleine is over een week 11 maanden...

11. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    sorry ik zie nu dat je bv kolft...dan dus niet vaker aanleggen maar vaker aanbieden!(iets meer kolfwerk dan...)

12. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Maar 5 of 11 maanden is nogal een verschil natuurlijk.
    Als je water bijgeeft lijkt me de kans dat je kindje nog minder bv gaat drinken wel groot. Met 11 maanden drinkt je kindje waarschijnlijk al veel minder BV.

Daarbij kolf je de voedingen af, maar als je ze aan de borst zou geven zou je niet eens merken dat je kindje wat cc's minder drinkt per voeding. ;)
    Hoeveel voedingen krijgt hij nog?

13. misa

misa Niet meer actief

Als je geen water bij wilt geven (is echt geen bijvoeding hoor!), dan zou ik wel even met de ha overleggen. :)

14. Spoiled

Spoiled Niet meer actief

Bedankt voor 't meedenken. Zl zit op 5 à 6 voedingen per dag. Ik heb besloten geen water te geven. Kijk t nog even aan.

15. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Lisa drinkt met dit warme weer ook een stuk minder. en ze heeft ook best weinig plasluiers.. Maar ze wel alert en vrolijk.
    Ik denk dus het warme weer! Dan ga ik zelf ook meestal minder eten..

Ik biedt Lisa wel eens wat water aan maar dat wil ze ook niet altijd drinken hoor;)

Wij zitten op 4 voedingen maar geven wel fruit en groente..
    Dus ik denk dat 5-6 voedingen op zich best voldoende is..

Ik zou gewoon naar je kindje kijken en als het niet alert en vrolijk is pas hulp inschakelen.. Gewoon je moederhart volgen:)

16. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Moet voldoende zijn denk ik hoor! Gewoon in de gaten houden, minder plassen is met dit weer niet zo erg, ze zweten ook. Andere tekenen in de gaten houden als huilen zonder tranen, dat duidt echt op te weinig vocht.

Deel Deze Pagina