Harde ontlasting

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by Joy2111, Sep 27, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Joy2111

Joy2111 Fanatiek lid

Jun 16, 2010
    1,170
    1
    0
    Kwaliteitsmedewerker
    Overijssel/Twente
    Hallo,
    Mijn zoon is nu 2 weken en heeft eigenlijk sinds zijn geboorte al harde ontlasting.
    Het lijkt wel klei.
    Hij moet erg hard drukken om het er uit te krijgen en ben zo bang voor scheurtjes bij zijn anus.
    We hebben al van alles geprobeerd..

Eerst van kraanwater overgestapt op Bar le Duc.
    Daarna 20cc meer water in de fles.
    Toen overgestapt van KV voeding naar Frisio.
    Druppels van Vsm Kindicol sinds 2 dagen
    Wat kunnen we nog meer proberen??
    Hij heeft geen krampen en huilt er ook niet van maar het is zielig om te zien om hard hij moet drukken.
    Ik heb wel eens iets gehoord van druppeltje olie in de fles maar weet niet of dat verstandig is.

Groetjes,
    Joy

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hoi!

Welke Friso flesvoeding gebruik je? De Friso Comfort (bij spugen en krampjes)? In dat geval is het heel belangrijk om de voeding klaar te maken met heet water (net van de kook af). Alleen dan kan de voeding goed zijn werk doen en krijgt je zoontje naar verwachting ook een dunnere ontlasting. Een snellere bereidingswijze staat op het pak.

Druppeltjes olie zou ik je afraden. Bij jonge baby's is het regelmatig zo dat de ontlasting in het begin wat moeizaam gaat. Veel baby's moeten namelijk nog 'leren' poepen. Na een paar weken gaat het meestal beter. Wat je nu doet is prima, meer kan je eigenlijk niet doen. Mocht je zoontje heel veel last hebben, dan kan je dit het beste even bespreken bij de huisarts.

Groetjes Linda

Share This Page