Grote beer van 6 maand hoeveel melk en ander eten?

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by sam32, Sep 25, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sam32

sam32 Bekend lid

Jul 14, 2010
    701
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hai, ik hoop dat jullie me kunnen helpen met de voeding van mijn zoontje,want de cb arts kan het niet. Ons zoontje is namelijk enorm lang voor zijn leeftijd, 76 cm en hij weegt al iets meer dan 11 kilo. Enorme kerel dus. Maar zijn behoefte aan eten en melk is ook enorm. Nu moet ik over op 3 flessen,maar ik weet even niet hoe. Wat mag ik hem geven aan opvolgmelk,groente en fruit en andere dingen? Ik wil hem niet te dik maken,maar een hongerig kereltje is ook niet fijn. De cb arts zei ook dat hij meer nodig heeft dan de gem baby van die leeftijd,maar ja, waarvan meer dan? Daar heb ik nog geen duidelijk antwoord op.
    Komende week moet ik met hem naar de dokter om hem door te laten verwijzen naar de kinderarts vanwege zijn enorme groei. En misschien krijg ik daar ook wel een antwoord op mijn vraag,maar voor hetzelfde geld duurt het nog een paar weken voordat ik daar terecht kan en ik wil wel graag over op de opvolgmelk hopelijk kunnen jullie me helpen,alvast bedankt!

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hoi!

Totdat je meer advies hebt van de kinderarts mag je ook 4 flessen van 180/6 geven. Misschien geeft dat meer ruimte. Je mag hem dan 1x fruit en 1x groente geven. Geef je al brood/ broodkorst? Zo niet, dan mag je daar ook mee beginnen. Je hoeft nog niet perse beleg te smeren, dun margarine (+ eventueel dun beleg) mag. Verder is het belangrijk om niet te veel ongezonde tussendoortjes te geven (koekjes, bv maximaal 1x per dag) en een beetje af te wisselen in drinken. Ook eens gewoon water of lauwwarme rooibosthee zonder suiker geven. Succes!

Groetjes Linda

3. sam32

sam32 Bekend lid

Jul 14, 2010
    701
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor het antwoord! Ik ga idd maar eens proberen hoe het met brood gaat. Mocht ik naar 3 flessen gaan, kan ik dan evt ook 240 water met 8 scheppen doen?mhij krijgt dat nl wel makkelijk op( heeft hij nu ook,maar dan met7 en een halve schep) dus dan bijv:

7.30 fles 240 en 8 scheppen en evt pap erin
    10.00 fruit
    11.30 fles 240/8
    Tussendoor drinken met broodkorst,soepstengel of koekje
    16.00 groente met toetje
    19.30 fles 240/8 met pap

Is dit een goed schema,of krijgt hij dan te veel?

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hoi!

Dat zijn flinke flessen! Krijgt hij dat op? Je komt dan uit op 780 ml per dag met schepjes erbij, dus het zou wel kunnen. Hij mag maximaal 800 ml opvolgmelk tot 8 maanden, dus qua hoeveelheid prima. Wat je verder geeft is prima. Je zou in de middag zelfs kunnen proberen een broodkorstje te geven.

Groetjes Linda

5. sam32

sam32 Bekend lid

Jul 14, 2010
    701
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, hij krijgt het helemaal op, tot de laatste druppel en laat nooit iets staan. Hij krijgt zelfs van tevoren een groentehap met diksap en nog presteert hij het om na een uur die fles met pap helemaal op te drinken en niet te spugen. Hij vraagt er dan ook echt om. Vandaar mijn zorgen om een fles minder

Share This Page