Melody heeft opeens last van harde ontlasting... ik zie dat ze er dan ook moeite mee heeft en ze huilt erbij.. ik geef haar nu de druppels van VSM... hoop dat het beter wordt. ik dacht eraan ook aan om haar bij de flesvoeding wat meer water te doen 5 tot 10 cc meer... zou dit kunnen helpen? het kan vast geen kwaad als ik het eens probeer toch? of zal de voeding dan weer minder goed gaan vullen? Iemand hier ook ervaring mee en kan me zeggen hoe lang dit probleem ongeveer zal duren? (en wat de oorzaak kan zijn?)
Wij hebben dit ook met Kylian gehad en zijn er zelfs mee naar de dokter geweest omdat het zo zielig was. Zijn advies was om in elke fles een scheut olie te doen (geen motorolie ). Alles wat ze vandaag binnen krijgt (aan olie) heeft ze morgen baad bij. Bij ons heeft het geholpen als een tierelier, daarna heeft hij nog zelden krampen gehad. We hebben dit vol gehouden tot hij ruim 3 maanden was en toen heb ik het heel langzaam afgebouwd. Elke week in 1 fles geen olie. Succes. Groetjes Anita
10cc extra water erbij doet wonderen! dat zou ik eerst proberen .... daarna kun je altijd nog olie erbij gaan doen ofzo maar ikzou eerst dit doen...
ja dit was ook mijn idee, en als het niet helpt of erger wordt kan ik er idd olie bij doen... maar dan wel ff in overleg met het cb...
Ik doe 10 cc extra water in de fles en als het echt lang duurt een theelepeltje zonnebloemolie. Vanmorgen ook gedaan en vanmiddag 3 volle poepluiers (na 3 dagen geen ontlasting).
na 1 dagje extra water had ze alweer normale onlasting! (oja ik heb die dag daarvoor wel 3x daags de vsm druppels erbij gebruikt...)
Hier hetzelfde probleem. Het is zo zielig! Krijsen doet ze echt als ze moet poepen. De 10cc extra water helpt hier niet en ook de druppels van vsm slaan niet aan. Nu was mijn vraag of het ook olijfolie mag zijn wat je door de fles doet. Ik gebruik ook sinds eergister Omneo van Nutricia, maar zie geen verschil en ze heeft er erg het zuur van. Het is allemaal erg lastig met die kleintjes...
Olijfolie lijkt me wel mogen hoor. Is toch gewoon natuurlijke olie van olijven. Wij bakken er hier zelf alles in.