Slaapt 'ie te weinig? Ik word er gek van....

Discussion in 'Baby en dreumes' started by tinus88, Feb 18, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. tinus88

tinus88 Lid

Feb 17, 2007
    11
    0
    0
    Inmidels word ik er dus een beetje gek van. Van moeder en schoonmoeder hoor ik dat een baby overdag ook hoort te slapen, en ik las deze week ook ergens dat een baby tussen de 18 en 20 uur zou MOETEN slapen, minder kan eigenlijk niet. Al weken ben ik bezig dat te proberen maar het lukt gewoon echt niet. Nu begin ik zelfs een beetje boze gevoelens te ontwikkelen voor ieder die zegt dat het zo hoort. Mijn 'kleintje' doet alles namelijk verder hartstikke goed, krijgt bortsvoeding, groeit als kool, slaapt s'nachts door.... alleen lang geen 18 uur per dag. Hij komt aan zo'n 11 uur in totaal en een paar hazenslaapjes. Ik heb echt van alles geprobeerd, ik leg hem ook wakker in zijn bed overdag, soms blijf ik dan bij hem zitten maar hij gilt het gewoon uit, en zodra ik hem dan uiteindelijk toch maar uit zijn bed haal lacht 'ie voortdurend en is gewoon gezellig aanwezig.
    Nog meer korte slapers hier?

2. kissie

kissie Fanatiek lid

Apr 18, 2006
    1,494
    1
    0
    Hoe oud is je kindje?

3. tinus88

tinus88 Lid

Feb 17, 2007
    11
    0
    0
    3 maanden, deze week precies 12 weken

4. kissie

kissie Fanatiek lid

Apr 18, 2006
    1,494
    1
    0
    Esmee heeft dit de eerste weken ook gedaan, ze is nu 5 weken. Ik probeerde haar na elke voeding in bed te leggen, even laten huilen, speentje erin, even laten huilen, even aaien. Als ze dan in slaap viel mooi meegenomen en anders haalde ik haar eruit. Nu valt ze steeds makkelijker alleen in slaap en slaapt ook langer door. Behalve na de fles van 4 uur dan heeft ze vaak krampjes en is ze wakker. Toch blijf ik proberen, want ik wil ook tijd voor mezelf. Sinds ze meer in de fles mag van het cb slaapt ze langer door en ook is ze 's nachts rustiger. Maar het kan best zijn dat jouw kindje geen slaper is.. Ik heb als tip gekregen om haar er niet te snel uit te halen en om haar te troosten op de kamer en in bed. Erg veel werk erg vermoeiend, en ik laat haar ook rustig een uurtje jengelen in bed. Als ze echt krijst haal ik haar wel op.

5. noura

noura VIP lid

Apr 27, 2006
    8,819
    0
    0
    nou als die lacht en vrolijk is dan heeft die vast geen slaap. ik zou hem zeker niet laten gillen, dan slaapt hij toch gewoon wat minder. je bent echt niet de enigste hoor.

6. Gaby

Gaby Lid

Aug 16, 2006
    77
    0
    0
    Finn heeft ook altijd heel veel moeite gehad om overdag te slapen. Gaat de laatste paar weken wel iets beter. Verder gaat het met hem prima; drinkt goed, is vrolijk, huilt niet veel. En slaapt 's nachts lang door. Misschien hebben sommige baby's gewoon iets minder slaap nodig dan andere.

Ik leg hem wel elke keer weer in de wieg in de slaapkamer, want op de een of andere manier slaapt hij nooit in de box of in z'n wipstoeltje! Hoe moe hij ook is. En volgens mij is het ook beter als ze leren dat ze in hun bedje moeten slapen. Maar als hij maar blijft huilen, dan houdt het gewoon op. Dat kon hij nml echt uren volhouden! Maar gelukkig gaat het nu dus iets beter.

7. kissie

kissie Fanatiek lid

Apr 18, 2006
    1,494
    1
    0
    Als Esmee echt niet in bed wil liggen haal ik haar op, troost haar en leg haar in de kinderwagen. Dan heeft ze een beetje geluid om zich heen en ik hoef niet steeds naar boven om de speen erin te doen..

8. Judith75

Judith75 VIP lid

Oct 9, 2006
    5,623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Als het een tevreden baby is en alles verder goed gaat, zou ik me er niet druk om maken hoor! Onze oudste sliep ook veel minder dan de 2 jongsten nou ja..dat is dan gewoon zo hoor! No big deal ;)

9. Niet meer actief

het enige wat ik kan zegge, observeer je kindje. misschien zijn de moment misschien net niet helemaal goed, waardoor zijn ritme niet klopt.. Wrijven in de ogen, gapen, dat zijn de tekenen. Wacht dan ook niet nog 5 minuten, maar meteen doen wanneer je het signaleert. '

En verder.. astrid is ook geen grote slaper geweest hoor en sliep voor haar 1ste verjaardag al niet meer dan 1 x per dag 2 uurtjes max.

10. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

May 22, 2006
    3,334
    0
    36
    Probeer je hier niet te druk over te maken, hoor. Als ieder kind was zoals in de boekjes wordt beschreven, dan zou een kind grootbrengen wel erg gemakkelijk zijn, toch? Ieder kind is anders.

Finn heeft pas vanaf dat hij een maand of 3 was, echt een "overdag-slaapritme'. En dan is het nog niet veel: 2X drie kwartier tot een uurtje per dag. En pas sinds deze week slaapt hij een nachtje door!

Als ik lees hoeveel jouw kindje slaapt, zou ik me echt geen zorgen maken. Het is al heel wat dat je aan je nachtrust toekomt! Echt...en wedden dat het vanzelf overdag ook wel komt?

11. Agapi

Agapi Bekend lid

May 31, 2006
    688
    0
    16
    Cyprus
    Hier verschilt het. De ene dag is mijn dochtertje de hele dag wakker (ze slaapt 's nachts wel al door), de andere dag slaapt ze toch wel zo'n zes uurtjes al met al overdag.
    Ik zou mij er niet druk om maken hoor, hij doet het toch hartstikke goed. :)

12. jada

jada Actief lid

Jan 30, 2006
    131
    0
    0
    hilversum
    Mijn zoontje is nu 2.5 maand uit en ieder keer als ik hem neerlegde begon die te huilen.Je kon ook zien dat hij vreselijke krampen had.Hij huilde zowat de hele dag,alleen als ik hem bij me nam ging het een stuk beter.Maar ik wist niets te doen,en mijn huisarts had ook geen tips.En hij had al weken een grote exzeemplek op zijn wang.Nu ben ik vorige week met nutilon pepti begonnen.De ezeem plek is nu na 5 dagen zo goed als weg maar het huilen bleef.Zaterdag begonnen met ABC DOPHILUS poeder van de reformwinkel. Hij heeft s nachts 9.5 aan het 1 stuk geslapen! En de nacht ervoor maar 2.5 uur om maar even een verschil aan te geven.Het huilen is nu met 80%verminderd,zal ook wel de combinatie zijn met de pepti. Ik heb ook zoiets het is niet normaal als je
    kind het uitgilt als je hem neerlegd.Ik heb ook een dochter die tot haar 2e jaar een zeer slechte slaper was en ook iedereen zei,ze heeft gewoon geen slaap nodig.Ze sliep ook heel weinig en s nachts ook niet en vele hazeslaapjes,gek werd ik ervan.Ze bleek uiteindelijk ook wel wat te hebben.En nu met 2.5 slaapt ze redelijk door en 's middags nog van 12 tot soms 16.00.Ga dus op je eigen gevoel af! Je kan ook eens kijken op de site www.kiss-kinderen.nl Sterkte ermee.

Groetjes Jada

13. clarike

clarike Actief lid

Mar 22, 2006
    455
    0
    0
    er wordt altijd als maatstaf aangehouden dat je je kindje naar bed brengt als hij moe begint te worden. Zo niet, dan heeft hij ws geen slaap. En als hij idd zo vrolijk is, dan heeft hij ws echt geen slaap. Mathijs is een echte slaapkop en begint meteen te jengelen wanneer ik hem even te lang op hou, ieder kindje geeft het zelf wel aan!

14. AstridvD

AstridvD Fanatiek lid

Feb 5, 2007
    1,120
    0
    0
    Docente Engels
    Amersfoort
    Mijn dochter Annika is nu ook net 12 weken en slaapt vanaf dag 3 al 's nachts door. Als ik haar 's morgens om 7 uur heb gevoed, slaapt ze rustig weer door tot 11 uur. Daarna wordt het lastiger. Ze is soms wel moe, maar als ik haar in bed leg, gilt ze alles bij elkaar. Ze slaapt wel als ze tegen mij aan ligt. Volgens mij geven baby's zelf aan hoeveel slaap ze nodig hebben. Je ziet snel genoeg of ze moe zijn of niet.
    Ieder kind zit weer anders in elkaar. Ga lekker op je eigen gevoel af en trek je niets aan van wat anderen zeggen. Dat heb ik ook af moeten leren. :thumup:

15. danili

danili Bekend lid

May 22, 2006
    808
    0
    0
    Ik ben er ook pas net achter dat ons zoontje niet zo'n overdag-slaper is. Daarom laat ik hem met name na de fles van 10:00 uur wat langer op, en stop ik hem na 1,5 uur pas onder de wol. dan slaapt hij vaak veel beter. Moet hem dan wel weer snel wakker maken voor de volgende fles, maar ja, hij zal het wel niet nodig hebben veel slaap.

Ik denk dat ook dat hoe ouder je kindje word, hoe minder slaap ze nodig hebben hoor.
    En ieder kind is weer anders. is ook vaak erfelijk bepaald, zijn jullie (lang/uit)slapers?

Share This Page