Goedenavond, januari 2011 is mijn mirena eruit gegaan met als bedoeling zwanger te worden van een 2e kindje (van onze zoon was ik met een maand of 6 zwanger). Zie mijn banner voor mijn cycli: van de zomer heb ik 2 hele korte cycli gehad en naar aanleiding hiervan ben ik bij de huisarts geweest. Bloed laten prikken, uitstrijkje laten maken, uitslagen waren allemaal goed. Ik kon een kuurtje primolut krijgen om de cyclus te resetten maar ik wilde even liever afwachten waarna ik 3 betere cycli hebben gehad. Tot nu toe daarop geen actie meer ondernomen. Maar nu verloor ik op dag 15 wat helderrood bloed, het was niet veel. Dag 16 en 17 ook nog wat, dag 18 wat restje bruin bloed. Bij lange na geen echte menstruatie, maar ja, wel bloedverlies natuurlijk. Waar kan ik nu vanuit gaan? Dit als menstruatie tellen en weer beginnen bij dag 1 ( en dus uitgaan van een hele korte cyclus) of gewoon doortellen? bedankt alvast
Hoi hoi, het bloedverlies dat je beschrijft lijkt mij te weinig om een menstruatie te noemen. Zeker als je normaal meer bloedverlies hebt. Ik zou toch gewoon doortellen. Onthoudt de dagen van het bloedverlies wel even, mocht je over 2 weken nog niet ongesteld zijn geworden. Dan is het misschien toch je menstruatie geweest. Groetjes Brigitte
ok dankjewel, ik tel nog even door. Ik heb de datum genoteerd. Is het niet heel erg, een cyclus van 15 dagen, dan kan ik toch niet zwanger mee worden?
Zo'n korte cyclus is inderdaad niet heel handig; je weet niet precies wanneer je eisprong is, want heb je nu een korte folliculaire fase (voor de eisprong) of een korte luteale fase (na de eisprong). Is een beetje lastig mikken, maar je kan er wel zwanger mee worden. Groetjes Brigitte
ok brigitte dankjewel ik wist niet zeker of ik wel een eisprong zou hebben met zo een korte cyclus. Ik ga nu maar eens temperaturen deze cyclus, dan krijg ik mss wat meer inzicht en nu maar weer hopen dat het eenmalig was. dankjewel voor de antwoorden.