geen fruit willen

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by mama2011, Nov 26, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mama2011

mama2011 Niet meer actief

hallo

ons zoontje is vanaf het begin al geen fruit eter, maar sinds een week wil hij het helemaal niet meer. ik heb al geprakt gepureerd, stukjes en potjes geprobeerd maar niks wil hij. als ik het toch in zijn mondje doe dan heeft hij overgeef nijgingen en soms presteert hij het om dan echt over te geven. wat kan ik nu nog doen? of moet ik het maar laten en hem maar blijven aanbieden? het lijkt mij wel heel belangrijk dat hij het wel binnen krijgt.
    kan ik hem ook al davitamon junior geven zodat ik weet dat hij genoeg vitamine's binnen krijgt?

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hoi,
    Dat is moeilijk. Misschien kun je eens proberen om wat fruit als broodbeleg te geven? Of wat fruit door de melk of yoghurt te doen als een soort fruitshake? Zonder dat het echt een strijd wordt is het wel goed om het te blijven proberen.
    Groetjes Angelique

3. mama2011

mama2011 Niet meer actief

bedankt voor je antwoord, maar mag ik nu ook al die vitamines geven? omdat hij nu zo weinig binnenkrijgt?

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hoi!

Davitamon junior is pas voor kindjes vanaf 1 jaar. Als hij een tijdje wat minder goed eet, dan is dat geen probleem hoor. Dat haalt hij wel weer in. Maar de vitamines zou ik je tot 1 jaar nog afraden.

Groetjes Linda

Share This Page