Borstvoedingspap en fruit tegelijkertijd slecht???

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Toos, 21 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Toos

Toos Lid

17 apr 2010
    67
    0
    0
    Hoihoi,

heb even een vraag. Mijn dochtertje van negen maanden eet een pap van borstvoeding met rijstebloem tegelijkertijd met haar fruithap als ze bij de oppas is. Ze drinkt niet uit een fles en zo krijgt ze toch nog moedermelk binnen als ik aan het werk ben. En ik geef het tegelijk met fruit, omdat ze de pap op zich ook niet heel lekker vindt, maar afgewisseld met een hapje fruit eet ze het wel goed. Maar nou hoorde ik dat je fruit nooit tegelijk met melk mag geven, omdat dat maagproblemen kan opleveren. Maar geldt dat dan ook voor moedermelk, want dat is niet echt melk natuurlijk.

En is dit een goed voedingsschema voor een meisje van negen maanden? Het is een heel fijn poppetje, ze weegt nu bijna 7,5 kilo en is bijna 71 cm.

- 6.30 borstvoeding
    - 8.30 halve tot driekwart boterham
    - 10.00 een gepureerde appel/peer/kiwi etc. met dus 50 cc borstvoeding en 3 schepjes rijstebloem
    - 12.00 halve tot driekwart boterham en een stukje ontbijtkoek
    - 15.00 borstvoeding
    - 16.00 mariabiscuitje
    - 17.30 avondeten (ongeveer driekwart potje voor 8 maanden, meestal zelfgemaakt)
    - 22.00 borstvoeding

En dan tussendoor en met de maaltijden water uit een beker.

Heb je toevallig nog tips om haar wat te laten aankomen? Niet dar het nodig is, maar zou bijv. roosvicee ipv alleen water helpen?

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi,
    Het is geen probleem om fruit en melk samen te geven. Het is bij ons niet bekend dat dit klachten veroorzaakt. Misschien dat dit per kindje kan verschillen. Wanneer het goed gaat bij je kindje is het geen probleem om dit zo te blijven doen.
    Wat ze aan eten en drinken krijgt is prima hoor. Een keer roosvicee kan ook, maar liever niet iedere keer. Voor de smaak en qua gewenning.
    Groetjes Angelique

Deel Deze Pagina