Omdat jullie mij eerder heel goed hebben geholpen kom ik hier nu voor mijn vriendin. Zij heeft nog geen account daarom stel ik deze vraag. De huisarts vermoed dat haar dochter (is nu 8 weken) een koemelkallergie heeft. Nu krijgt ze sinds een week Pepto. De klachten (heel ernsige diarree, verstopte neus, zeer droge huid) zijn zo goed als weg alleen nu heeft haar dochter heel veel krampen en huilt veel. Daarvoor huilde ze bijna niet. Ook lijkt ze veel meer honger te hebben. Komt dit door de Pepto? Via de apotheek krijgt ze nutrion maar nu zag ze in de winkel ook dezelfde variant maar dan van Friso. Zou haar dochtertje hier minder krampen van krijgen? Het viel ons ook op dat de Friso een stuk goedkoper is (rond de 15 euro). Het rare was dat de Nutriolon ook goedkoper was (rond de 21 euro) want in de apotheek moest ze rond de 25 euro afrekenen. Is de Nutriolon in de apotheek een andere variant dan die in de winkel? De huisarts wil niet door verwijzen naar de kinderarts omdat hij dat niet nodig vindt en de klachten bijna weg zijn. Maar ze heeft nu een heel onrustig meisje en ze zit met haar handen in haar haar. Ze moet binnenkort gaan provoceren, mocht ze idd koemelkallergie hebben dan gaf de huisarts aan dat ze een vergoeding krijgt via de verzekering. Graag jullie advies
Hoi! Wat leuk om te horen! Kindjes moeten vaak even wennen aan een andere voeding. Dat haar klachten na een week zo goed als weg zijn, dat is erg snel. Vervelend dat ze veel krampjes heeft. Hoe snel drinkt ze haar flesje leeg? Dit zou ongeveer 15-20 minuten moeten zijn. Als het sneller gaat, dan raken kindjes vaak niet goed verzadigd en is de kans op krampjes groter. Pepti voeding kan iets dunner zijn en iets sneller weg drinken. De FrisoPep is inderdaad wat goedkoper dan de Nutrilon Pepti. Het maakt niet uit welke je geeft. De FrisoPep heeft een iets betere smaak. Of de krampjes daar iets minder van worden, zou ze eens kunnen proberen. Dat wil nog weleens verschil uitmaken. Succes ermee! Groetjes Linda