baby 9 maanden 's nachts alleen maar de fles willen?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Zonnestraal77, Aug 23, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Zonnestraal77

Zonnestraal77 Fanatiek lid

Aug 20, 2011
    4,507
    2
    38
    Verpleegkundige (ambulance)
    Noord-Holland
    Hallo mama's

Pfffffffffff, 9 maanden is m'n zoontje en is flink bezig 's nachts ;).
    Heeft last van scheidingsangst --> ontroostbaar over z'n toeren in ene om 3u 's nachts. Nachtlampje lijkt te helpen :). En sliep weer door.

Maar nu lijkt hij enorme honger te hebben 's nachts!!!
    Begint 's avonds al: om 18u warme hap helemaal op.
    Om 19u slurpt hij in 10 min 210/7 op :$.
    Om 21.30 alweer honger (speentje niks helpt ;)). Uiteindelijk om 22.15u een klein flesje.
    Om 23u honger---> ik heb het idee dat dat kleine flesje gewoon niet genoeg was want echt geslapen vanaf 22.15u had hij niet. Lag continue te mopperen/huilen in bed. Gaf toen om 23u weer een klein flesje en toen viel meneer in slaap.
    Om 5u honger.

Ik geef dan kleine beetjes. Maar is het handiger om bijvoorbeeld om 22.15u in 1x een grotere fles te geven??

Voorheen was het: 19.30u 210/7 en liet beetje staan. Om 23.30u 90/2 en sliep dan door tot 7.15u.

Wie herkent überhaupt deze honger in de nacht?

2. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

Mar 20, 2013
    2,583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Wat een leuke geboortdatum heeft je zoontje! :D
    Ik denk dat je dan beter idd een wat grotere fles kunt geven... En wat eet/drinkt hij overdag? Hier heeft dl soms ook een tijdje die late fles weer nodig, maar zij is heel dun dus die extra fles kan bij haar sowieso geen kwaad...

3. Zonnestraal77

Aug 20, 2011
    4,507
    2
    38
    Noord-Holland
    Nou overdag eet meneertje meer dan genoeg :D. Is een lekker joch met genoeg baby-vetjes.
    Was die fles van 23u aan het af bouwen naar 90/2 en ging prima!

Is heb wel 's gelezen dat beebjes met 9 maanden qua hersenen een groeispurt maken...

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

In een groeispurt hebben ze vaak extra honger. Ik zou om 22.00/23.00 dan gewoon een grote fles geven. Je merkt vanzelf wanneer die grote honger weer over is en dan laat je 'm weer vallen.

5. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

May 21, 2013
    5,119
    193
    63
    Somewhere out there
    Je kunt ook een papfles proberen 's avonds en sowieso een grote fles. Niet steeds kleine beetjes. Drinkt hij de flesjes helemaal leeg en heb je het idee dat ie behoefte heeft aan meer? Uit ervaring weet ik hoe vermoeiend het is wanneer je in de negende maand nog steeds voor je baby er uit moet. Pffff. Soms weet je het gewoon niet. Kijk ook of je toch niet overdag wat meer kunt geven, anders verplaats je de eetmomenten naar 's avonds en 's nachts. Succes!

6. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

May 21, 2011
    2,278
    1
    0
    Zou inderdaad een grote fles aanbieden, als tie niet meer wol laat hij het wel staan. En je kan ook proberen om 's ochtends een papfles te geven als je dat nog niet doet.
    Heb hier de ervaring dat het doorslapen juist beter gaat als er overdag genoeg ingaat. Papfles 's avonds werkte niet vanwege een volle buik en krampjes, worden ze daar weer wakker van.

7. Zonnestraal77

Aug 20, 2011
    4,507
    2
    38
    Noord-Holland
    Pap lust íe niet, maar hij krijgt 's ochtends al wel een (half) broodje.

Schema:

07.15u 150/5 en broodje
    10.30u fruit 2 stuks
    12.00u 1,5 broodje en diksap of water
    15.30u tussendoortje (rijstwafel oid) en 90/3
    17.30u warme hap, allemaal op
    19.15u 210/7
    23.00u 90/2 (komt zelf)
    slaapt dan door tot 7.15u

Nee het ging prima eigenlijk, 90/2 's avonds geen probleem...deze fles moest ik allang al laten vallen.

Tis nu de afgelopen 2 dagen dat hij 's nachts ineens meer wilt drinken...

Vroeg me af of dit herkenbaar is bij mama's met beebjes van 9 maanden. Dus of dit gewoon een fase is?!?!?!

8. raspberry

Begin je 's ochtends met de fles of met de boterham?

9. Zonnestraal77

Aug 20, 2011
    4,507
    2
    38
    Noord-Holland
    Met de fles....moek met broodje beginnen?? ;)

Hij eet vandaag ook weer normaal, niet zo als een bouwvakker....niet zo hongerig.
    Moet erbij zeggen dat m'n zoontje best aardig goed ziek is geweest afgelopen dagen met 10.000 rode vlekjes over zijn hele lichaam :(.(6e ziekte?).
    En ik heb een beeb die juist enorme trek heeft gehad tijdens dat hij niet lekker was....in tegenstelling tot andere beeb's die juist minder trek hebben ;).

10. ratatosk

ratatosk VIP lid

Mar 16, 2010
    5,429
    5
    0
    Gewoon een lekker flinke fles geven als hij ervoor wakker wordt, niet rekken of met kleine beetjes aan de gang. Gaat vanzelf weer over!

11. Zonnestraal77

Aug 20, 2011
    4,507
    2
    38
    Noord-Holland
    Daar ben ik op zich niet zo moeilijk in, maar had juist die fles afgebouwd naar 90/2 om 23u. En dit ging prima. Gaf al weken 90/2 zonder problemen....

12. ratatosk

ratatosk VIP lid

Mar 16, 2010
    5,429
    5
    0
    Hahaha ja zo gaat dat. Wen er maar aan.
    Zodra jij denkt dat je het voor elkaar hebt gooien die kleintjes de boel weer in de war!

13. misa

misa Niet meer actief

Ik zou ook kiezen voor een grote fles. Misschien een groeispurt met meer honger. En ik zou kijken naar de grote van de speen en of ie nog wel heel is. Want hij drinkt wel erg snel!

14. Zonnestraal77

Aug 20, 2011
    4,507
    2
    38
    Noord-Holland
    Hahahaha! Nee hoor, speen prima! Ik heb echt een klein vreetzakje in huis!

15. Zonnestraal77

Aug 20, 2011
    4,507
    2
    38
    Noord-Holland
    ;), inderdaad. Haha!

16. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Ik denk een groeispurtje. Lekker geven die fles. Komt weer helemaal goed :)

17. twoboys

twoboys Fanatiek lid

May 30, 2013
    3,707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Zonnestraaltje :D

Idd gewoon grote fles geven hoor! Gaat vanzelf echt over hihi..dacht dat T. bij mij nooit van die fles van 2300 en de nachtvoeding af zou komen....ja soms een paar weken zonder en dan begonnen we gewoon van voren af aan weer ;)

Nu komt hij alleen nog als hij niet fit is of verkouden.

Gewoon doen :)

18. raspberry

Ja, absoluut met de boterham beginnen: dan eet ie ws meer. Scheelt je 's avonds en 's nachts weer... :)

19. Zonnestraal77

Aug 20, 2011
    4,507
    2
    38
    Noord-Holland
    Rozemarijke, hoeveel brood mag hij 's ochtends hebben? Want dat mondje gaat wel open hoor....hij propt alles er echt wel in!! :D
    En dan drinkt íe minder???

Twobys, haai!!! :D
    Hier dus ook, B.eau is flink ziek geweest en wilde daardoor juist meer drinken.
    Heeft 's nachts ook scheidingsangst taferelen ;). In ene uit het niks dikke paniek---> ontroostbaar huilen. M'n wallen hangen op m'n knieen ;).
    Daarvoor tandjes....pfff.....

Share This Page