Moet het toch even kwijt

Discussion in 'Baby en dreumes' started by leutjj, May 28, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. leutjj

leutjj Niet meer actief

Ten eerste heb ik een lieve schoonmoeder maar soms......

Toen onze dochter 10 week was gaf zij haar cocolade.
    Toen ze ongeveer 5 maand (denk ik, weet niet precies meer) was gaf ze haar appelsap.
    Terwijl wij (manlief en ik) al hadden gezegd dat ik haar volledige bv willen geven en met 6 maand beginnen met bijvoeding.
    Ik zei er wat van dat ik niet wil dat ze haar appelsap geeft, maar ho maar dat ze luisterde, me man zei er niks van.
    Later heb ik er wat van gezegd tegen mijn man dat ik zijn moeder respectloos vind enz tegenover ons.
    Nu heeft hij met haar gepraat (eindelijk het tegen mij gezegd);
    Ml had gezegd dat wij die dingen niet willen en wij die regels hebben ivm onze dochter.
    Sm had tegen hem gezegd; dat ze het aan de ene kant begrijpt maar aan de andere kant ook niet want bij haar andere kleinzoon mocht ze dat wel doen.
    Ze wil wel vanalles met onze dochter doen, eten geen/wassen enz, omdat ze dit leuk vind.
    Maar wij hebben onze ritme erin. En als wij bij hun zijn en we blijen eten mag ze dat heus wel doen, ik onthou haar verder niks. Maar ik vertrouw haar niet alleen met onze dochter (is nog wel meer voorgevallen).
    Ik geef aan iedereen mijn dochter als we ergens op vistite zijn maar bij sm doe ik dat niet meer gelijk!
    Ik heb tegen ml gezegd toen hij dat tegen mij zij; dat zijn mama haar kinderen heeft gehad en hoe zij dat wou doen toen kon doen, nu moet ze zich wel aan regels houden van ouders van een kind.

Aankomende zondag avond gaan we uiteten en bowlen ivm verjaardag met hun, en zie daar best wel tegen op.

Het komt vast allemaal wel goed, maar ben wel een leeuwin tegen over andere als het om onze dochter gaat!

Moest het even kwijt!

2. skiwi

skiwi Fanatiek lid

Jun 15, 2012
    4,270
    402
    83
    Female
    Wat ze heeft gegeven kan echt niet. En ze moet echt goed inzien wat jullie regels zijn en daar heeft ze zich naar te schikken. Echter, ze komt wel over als een oma die graag voor haar kleinkind wil zorgen. En haar liefde wil geven. Jij moet haar alleen leren wat voor voor jullie wel/niet kan. Want volgens mij weet ze dit echt niet en bedoeld ze het nog niet zo slecht.
    Maar ik had jullie ritme soms wel even iets losser gelaten en haar de kans gegund om van haar kleinkind te genieten. Ik zie eerlijk gezegd niet in waarom ze haar minder op schoot krijgt. Je hoeft haar er heus niet alleen mee te laten, maar haar kleindochter niet geven vind ik niet zo fair.

Ik ken misschien het hele verhaal niet, maar geef haar een kans.

3. Lies1611

Lies1611 VIP lid

Jun 3, 2013
    7,149
    3,174
    113
    Ik zou haar inderdaad niet alleen laten met mijn kind. Echt van de zotte! Ik kan er zo kwaad om worden!

4. angel071986

angel071986 Bekend lid

Mar 24, 2013
    721
    113
    43
    nou vind het al knap dat je (zo te lezen) redelijk rustig tegen haar bent gebleven. Als die van mij zoiets had gedaan....nou dan was het huis te klein geweest. Het is jullie kind, en jullie opvoeding. Daar heeft niemand zich mee te bemoeien! Zelfs oma's niet

5. me87

me87 Fanatiek lid

Apr 12, 2012
    1,361
    1
    38
    Herkenbaar! Niet van dat chocola geven maar wel andere mening over opvoeding enz. En daardoor geen vertrouwen hebben. Maar ben zelf te scheid om er wat van te zeggen. Dus ze past gewoon niet op haha Sterkte ermee.
    Maar dat van die chocola en appelsap. Pff kan in mijn ogen echt niet.

6. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

Mar 27, 2008
    8,128
    1,682
    113
    Whut....? :$

7. Emma73

Emma73 Actief lid

Nov 19, 2013
    424
    0
    16
    NULL
    NULL
    Chocolade met 10 weken :$

Jeetje ik snap je wel, ik heb hetzelfde met mijn schoonmoeder. Gelukkig geen chocolade

Ik geef mijn zoon nu een klein beetje gepureerde banaan en af en toe wat gepureerde bloemkool
    Pas echt bijvoeden met 6 maanden hebben wij besloten
    Mijn schoonmoeder vind dit onzin en vind dat hij alles mag met 4 maanden.
    Ik laat haar ook niet oppassen

8. Cato1981

Cato1981 Actief lid

Apr 23, 2013
    422
    3
    18
    Zelfde probleem hier, ik heb toegezegd dat ze op mag passen toen ik zwanger was, wil dat nu echt niet meer, ga dat maar eens uitleggen

9. Pindakoek

Pindakoek Fanatiek lid

Feb 11, 2010
    3,502
    0
    36
    Almere
    Pff wat respectloos!! Het is jullie opvoeding en dat dient zij maar te respecteren! Mijn vader wilde haar ook chocolade geven laatst...dat ging dus mooi niet door, sowieso zo min mogelijk snoep, liever een banaan!

Share This Page