Voeding baby twee maanden

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door grasspriet84, 28 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. grasspriet84

grasspriet84 Fanatiek lid

17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    Hoi meiden,

Mijn kleintje van twee maanden krijgt flesvoeding. Ik maak 150 cc aan met 5 schepjes.
    Eerste fles: 6:00/6:30 uur
    Avondfles: 19:00/19:30 uur
    Laatste fles: 10:15 uur. (180 cc)

De tussenliggende voedingen hou ik minimaal twee uur en max vier uur aan. Ik bied dan weer 150 aan. Alleen de laatste fles drinkt hij helemaal op. Dr tussenliggende flessen drinkt hij gemiddeld 130 op. Soms ook maar 100. Dit heeft als gevolg dat hij ook weer eerder komt. Ik probeer hem echt de fles leeg te laten drinken (tussendoor boeren, luier etc) maar hij wil dan niet meer.

Ik ben er niet bang voor dat hij niet genoeg krijgt. Alleen is het voor mijn ritme erg belangrijk dat het hanteerbaar blijft. Dit heeft met mijn situatie te maken. Het mooist zou zijn dat ik hem om de vier uur een fles can 150 kan geven en dat hij hier genoeg aan heeft in de volgende vier uur. Misschien een te idealistische situatie voor ogen?

De avonden hou ik de tijden strak aan om het voor mezelf hanteerbaar te houden en zodat T op vaste tijden naar bed toe gaat. Hij slaapt de nacht overigens door.

Wat denken jullie ... Tussenliggende tijden rekken tot vier uur zodat hij een flesje can 150 leegdrinkt? Normaal zou ik zeggen dat ik echt naar mijn zoontje luister, maar mijn persoonlijke situatie laat dit niet altijd toe. :(

2. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Ik vind persoonlijk 150cc wel erg veel voor zo'n klein kindje. Onze dochter dronk vanaf 4 maanden flesjes van 150cc en heeft nooit meer gedronken per keer. Misschien toch tussen je vaste tijden proberen je kindje te volgen.

3. Daisy120

Daisy120 Bekend lid

2 sep 2014
    626
    43
    28
    NULL
    NULL
    Je baby is nog wel erg jong, ga mee in zijn ritme. Vraag eventueel hulp van je partner/familie als je dit zelf niet kan volhouden.

4. tuc

tuc Niet meer actief

150 is idd te veel voor zo'n ukkie. Dat is een flinke plens in zo'n minimaagje.
    Ik weet niet wat je situatie is, maar kleinere flesjes lijkt mij toch een betere oplossing.

5. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ik vrees dat je kindje nu eenmaal geen robot is. Je wilt erg veel geven, niet elke baby kan dat aan. Hij duidelijk niet. Ik vind het al erg knap dat hij de nachten doorslaapt.

Ik weet niet wat je persoonlijke situatie is, en ik snap dat het soms moeilijk is. Maar een kindje heeft nu eenmaal zijn eigen wensen en noden. Je kan daarin wat proberen te sturen, maar als het niet lukt, dan lukt het niet.

6. grasspriet84

grasspriet84 Fanatiek lid

17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    Voor zijn gewicht mag hij het hebben. Dit was op advies van cb omdat hij aan flesjes van 130 niet genoeg heeft. Overdag wel hoor en dat krijgt hij dan ook binnen, maar in de avond heeft hij daar niet genoeg aan.

Vandaag komt hij zelf om de vier uur en heeft hij afgelopen nacht zelfs geslapen van 10:00 tot 6:30.

Ik ga ook zoveel mogelijk mee in zijn ritme, maar door omstandigheden kan het soms gewoon niet. Soms dan rek ik het een half uurtje en dat lukt nog wel. Zal het dan daar wel bij houden.

Bedankt!

7. Pantoffelheldin

Pantoffelheldin Niet meer actief

Ik zou ook kleinere flessen aanbieden.
    Vooral omdat hij ze toch al niet helemaal leeg drinkt.
    Dat betekend dus dat hij genoegen neemt met minder.
    Gewoon even accepteren dat hij wat vaker drinkt en pas echt ophogen als hij eraan toe is.

Ik lees ook dat je persoonlijke situatie niet optimaal is maar vind niet echt dat je kunt verwachten dat een kleintje van 2 maand zich daar maar naar aanpast.
    Dat zit er gewoon echt niet in en zou je eigenlijk ook niet moeten nastreven.

Deel Deze Pagina