Harde ontlasting

Discussion in 'Gezondheid' started by priscilla1982, Jun 15, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Hoi dames,

Ik ben nu ruim elf weken zwanger heb last van harde ontlasting. Hierdoor zit ik veel langer op de wc dan normaal. Heeft iemand van jullie een tip wat je tijdens je zwangerschap kunt gebruiken om je ontlasting iets te verzachten?

groetjes priscilla

2. cvwinkoop

cvwinkoop Bekend lid

May 31, 2007
    653
    0
    0
    Student
    Veenwouden
  3. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

Mar 26, 2008
    1,987
    1
    0
    pruimen eten, druiven, roosvicee laxo drinken. Sommigen zweren bij verse jus d'orange. Maar het komt allemaal op hetzelfde neer: veel drinken (2-3 liter) en vezels gebruiken. Enne.. je tijd nemen op het toilet

4. Chantal1977

Jan 27, 2008
    28
    0
    0
    geen
    Berkel en Rodenrijs
    ik heb er ook al de hele zwangerschap last van en gebruik nu al een tijdje lijnzaad door de yoghurt. Ik probeer veel vezels te eten en veel te drinken.

5. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    pruimen en kiwi's eten en zemelen door je eten (yoghurt, vla of wat dan ook). Ook havermout is erg goed.

Dit zijn de dingen waar ik het overigens momenteel mee redt.

Roosvicee laxo werd mij ook al aangeraden, maar aangezien ik de ferro ook niet zo lekker vind, hou ik het voorlopig bij bovenstaande. Hou er even erg in, dat wat je ook gaat proberen, dat het een paar dagen duurt (2 tot 3 al gauw) voor je verschil gaat merken. Dus even volhouden.

Erg belangrijk is ook, dat je naar de wc gaat, als je moet, dus zeker niet ophouden!

sterkte er mee, vervelend kwaaltje, zeker als het nog erger wordt.

6. ladyrabbit

ladyrabbit Bekend lid

Apr 13, 2008
    704
    1
    0
    Begeleider psychiatrie
    Noord-Limburg
    ik heb er ook al bijna de hele zwangerschap last van. Ik ben op een gegeven moment roosvicee laxo gaan drinken, werkt erg goed! Daarnaast veel vezels (bij mij roggebrood) en ik heb alles wat "vestopt" zoals witbrood van mijn menu geschrapt. Sindsdien red ik het ook prima zonder roosvicee. En veeeeeel drinken!

7. Kikkervisje

Kikkervisje Actief lid

Dec 14, 2007
    235
    1
    0
    Een totaal onbekend probleem voor mij want ik heb juist mijn hele zwangerschap nog géén dag last gehad van harde ontlasting. En ik slik zelfs ijzertabletjes wat normaal gesproken opstipatie veroorzaakt
    Ik móet zeker twee tot drie keer per dag. En dan moet er ook echt een toilet in de buurt zijn want ophouden lukt niet.

Maar ik eet per dag minstens een kom Cruesli met melk (zooo lekker) wat goed is door de vezels.
    En ik heb echt hunkeringen naar gedroogd fruit en noten.
    Daar komt nog bij dat ik een baan heb waarbij ik de hele dag in beweging ben.
    Misschien dat dit de redenen zijn?

Op mijn cursus zwangerschapsyoga hebben wij trouwens ook nog de tip gekregen om met een kromme rug op het toilet te gaan zitten.
    Je maakt dan in feite een C met je rug. En mocht je een erg hoge pot hebben dan kan je ook nog je voeten op een krukje zetten.
    (Je begrijpt dat het een hilarische les was :D )

8. San79

San79 Fanatiek lid

Apr 10, 2008
    2,212
    0
    0
    Den Haag
    En gewoon geduld hebben. Het komt er meestal vanzelf wel een keer uit, dus ga niet wanhopige perspogingen doen, daar krijg je hooguit aambeien door ;)

9. mootjen

mootjen Bekend lid

Mar 10, 2008
    575
    0
    0
    ja ook ik heb dit sinds deze week... heb van de week kersen gegeten, ook die werkte erg goed! maar goed, om nou je hele zwangerschap kersen te moeten eten... en ik ga pas echt naar de wc als ik echt drang heb, dan duurt het nog wel ff maar valt niet mee om te persen ;)

10. sniffy

sniffy VIP lid

Mar 26, 2008
    10,179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht

11. sniffy

sniffy VIP lid

Mar 26, 2008
    10,179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    maaruh, kiwi's op de nuchter maag is goed voor je stoelgang

12. Kikkervisje

Kikkervisje Actief lid

Dec 14, 2007
    235
    1
    0
    @Sniffy
    Ja inderdaad, dat zei mijn VK deze week ook. Ze zei dat sommige vrouwen zelfs om ijzertabletten vragen ondanks dat ze geen ijzertekort hebben.

13. linda26

linda26 Bekend lid

Dec 11, 2007
    760
    0
    16
    wat bij mij goed helpt is elke dag een yakult en daarbij om de dag een pakje stimulance van nutricia. Dat zijn pakjes jus d orange met 6 soorten vezels. het is verkrijgbaar in de supermarkt.

14. Dank je wel meiden voor alle tips. Inmiddels gaat het al weer wat beter.

15. joyce30

joyce30 Actief lid

Aug 7, 2007
    339
    1
    0
    contactverzorgende
    Volkoren producten eten ,veel drinken ,blijven bewegen en de tijd nemen om naar het toilet te gaan en niet te lang ophouden anders wordt je ontlasting hard .
    In het begin van mijn zwangerschap had ik er ook last van .Nu niet meer .
    Wat ook kan helpen is een cupje pruimenmoes .

Share This Page