Hallo meiden, sinds 2 dagen kan ik niet naar het toilet. Vanochtend weer geprobeerd maar de ontlasting is zo hard dat het er niet uit komt. Ik heb de HA gebeld en die kan mij een lactose drankje geven op recept zodat mijn ontlasting zachter wordt. Ik vroeg haar wat je op de plek ( anus) kan smeren zodat het de pijn wat verzacht ze zei dat je daar niks voor hebt.. Zou iemand hier een tip hebben, want doordat ik dus pijn heb weerhoudt het me ook om weer te proberen naar het toilet te gaan.
He wat vervelend... hopelijk helpt de lactulose. Ik zou een een laag vaseline gebruiken zodat je anus soepel blijft en het daardoor hopelijk minder pijnlijk is naar het toilet te gaan. Sterkte!
ik heb precies hetzelfde .. Misschien is Microlax wat voor jou? Een soort kleine klysma die het onderste deel van de ontlasting wat dun maakt waardoor het makkelijk naar buiten kan. Ben je dat alvast kwijt!
Jah dat wou ik ook zeggen van die microlax, dat heb ik gehad voor mijn bevalling. Dan hoef je niet te poepen met het persen en dat vond ik toch wel een fijn idee... Je moet wel een wc binnen 'handbereik' hebben! Maar goed, ik kan me voorstellen dat het ook voor daarna best wel oplucht. Het is niet zo gek ook denk ik, je lichaam en je hele systeem heeft toch wel een opdonder gehad tijdens de bevalling, moet allemaal weer een beetje op gang komen en zich herstellen. Zou morgen fijn ff microlax halen bij de drogist, ben je ook gelijk dat vervelende gevoel kwijt!
Ik gebruikte na de bevalling roosvicee laxo, was voor mij voldoende om 't op gang te houden. Is misschien een idee als je 't eerste 'probleemgedeelte' weg hebt. Verder denk ik ook aan vaseline, dan hou je 't soepel. Succes!
hoi Na de bevalling van onze dochter heb ik bijna 6 weken lactulose gebruikt.(had een total ruptuur en mocht toen niet persen) het smaakt en ruikt best zoet maar het werkte super! . Was er erg blij mee. succes nog groetjes Lin79
Heb ik ook last van gehad na de bevalling . Ik gebruikte veel laxerende middelen maar hielp niks .Heb toen een microlax gebruikt en uiteindelijk is het gelukt .