Hé meiden we hebben vorige week het nieuws gekregen dat ik in verwachting van van een 1 eiige tweeling maar dat ze samen in 1 placenta zitten. Nu heb ik alle spookverhalen al gelezen op Google en ik kan gewoon niet genieten van me zwangerschap. Gisteren vertelde ze ons in Knokke ook al van die vreselijke verhalen erover... Zijn er meiden met deze ervaring waar het misschien wel goed is gegaan ben wel toe aan een beetje positieve energie. Heb 7 miskramen gehad en zal blij zijn als dit nu eens goed zou gaan.
Vriendin van mij heeft een eeneiige tweeling. Ze hadden ook samen 1 placenta ze zijn nu 6. Ze waren wel te vroeg geboren maar deden het super!
je leest zoveel spookverhalen en dan heb ik ook nog eens een verschrikkelijk negatieve gyneacoloog bah bah bah
bij de zwanger clubs is ook een topic voor tweeling mama's ik zit daar ook en daar zitten ook tweeling mama's die in de zelfde situatie zitten als jij misschien kun je daar wat steun en informatie krijgen
Hey Arnelies, ik had al lang niets meer van je gehoord, was al benieuwd hoe het met je gaat... Wow, 2! Maar, wat een spanning zeg! Is het zo dat ze alleen 1 placenta delen, want dat komt volgens mij heel vaak voor of zitten ze ook samen in 1 vlies, want dat is uitzonderlijker? Ik duim voor je dat het goed blijft gaan! Liefs!
Ow, ik heb er even wat over gelezen, ik snap je angst en ik snap dat de dokter je voorbereidt, maar als ik het zo lees Is de kans 15 procent op TTS, dus de kans dat dat niet gebeurt is 85 procent en dus vele malen groter! Ik hoop zooo voor jullie dat jullie 'gewoon' bij die 85 procent zitten!
Ik geef je een dikke knuffel!! En 8 miskramen...daar word ik stil van! Meid, ik duim voor je dat alles goed blijft gaan en je toch kunt gaan genieten! In elk geval gefeliciteerd met je zwangerschap en dat je veel met de meiden kunt praten die dit ook meemaken of meegemaakt hebben. En dan vooral positieve verhalen mag horen!!
Was bij ons ook zo. Pas op het allerlaatste is het TTS opgetreden en toen hebben ze me ingeleid. Ben bevallen op 36 weken en de meisjes doen het prima. Laat je niet gek maken en geniet van je zwangerschap. Moest er geen tussenschot zijn dan was het zorgelijker dan nu ze gewoon de placenta delen.
De tweeling van mijn broer hadden ook 1 placenta, zijn nu 2 heerlijke dreumesjes. Zijn gehaald bij 37+4 wkn, hadden zelf nog geen aanstalten gemaakt om eruit te komen . Ik geloof dat ze 4 dagen na keizersnede allemaal thuis waren!
@bereke er zit ook geen tussenschot de kleintjes worden door niks van elkaar gescheiden daar zijn mijn zorgen ook voor zal eens een echo foto uploaden
Geen ervaring en hoop dat alles gewoon goed gaat! 1 tip: ga naar een andere gynaecoloog je moet er al die maanden nog heen en als je er nu al tegenop ziet dan gewoon een andere vragen!
Geen ervaring! Maar wil je wel adviseren direct een andere gyn te vragen! Zo belangrijk deze periode door te komen met iemand waarin je volledig vertrouwen hebt!
heb een andere Gyn ook al ik loop in 3 verschillende ziekenhuizen, Terneuzen, Knokke en Gent en knokke zit die verschrikkelijke man dus. Gelukkig mag ik morgen me frummels weer zien
Ah dat maakt het inderdaad zorgelijk maar ze gaan je heel goed in het oog houden en op tijd inleiden. Ik ga heel hard voor je duimen! Succes!
Hoi allemaal, Ik ben Manou, 25 jaar en bijna 20 weken zwanger van een eeneiige tweeling met 1 placenta en ieder een eigen vruchtzak. Met 2e kerstdag werd ontdekt dat de verdeling van het vruchtwater 7 tegenover 2 centimeter is, en dat je bij 8 tegenover 2 centimeter in fase 1 van het TweelingTransfusieSyndroom belandt. Eerst werd ik behandeld bij het OLVG in Amsterdam, maar ben gelijk overgeplaatst naar het LUMC in Leiden. Daar moet ik iedere week een echo laten maken en begeleiden ze me echt super goed. De enige tip die ik kan geven is, zorg dat je goed in de gaten wordt gehouden. Het zijn wel je kleintjes waar het om gaat en die wil je graag gezond in je armen kunnen sluiten toch? Als ze nog niets hebben gezegd over oneerlijke verdeling van vruchtwater zou ik me niet teveel zorgen maken, in 85% van de gevallen gaat het gelukkig goed
Laat me ook goed in de gaten houden, ttfs heb ik minder kans op omdat ze dicht bij elkaar zitten en de placenta en vruchtwater delen, straks hopen we weer meer te kunnen zien. 8 Januari moet ik ook naar UZ in Gent omdat ze me daar gaan begeleiden.
Mooie update gehad, de kindjes zitten gelukkig niet aan elkaar geplakt er is er zelfs 1 gedraaid nu, tot op heden nog geen vlies tussen de 2 kleintjes te vinden