harde pijnlijke buik 20 wkn

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by tupp, Apr 23, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,847
    19,216
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Ik heb net wakker gelegen van een (ik denk) harde buik. Ik heb al een paar nachten gehad dat ik wat buikpijn had als ik wakker werd om te gaan plassen. Tot nu toe zakte het weer weg als ik na het plassen weer terug in bed kroop, maar nu nam de pijn juist toe. Mijn buik voelde minutenlang hard aan. 't Deed eigenlijk wel zeer. Af en toe nam die pijn in golven een beetje toe en weer af.
    De pijn trok na een paar minuten grotendeels weg, maar bleef links onderin wat langer ‘hangen’. (Het begon trouwens vanuit links en rechts onderin mijn buik en trok vandaaruit door naar mijn hele buik.)
    Ik voelde de beeb aan het einde van de harde buik en daarna af en toe schoppen, dus daar lijkt alles wel goed mee te zijn. Maar toch: het voelde op zijn zachtst gezegd onplezierig.

Omdat het pijnlijke gevoel elke keer 's nachts rond het plassen komt, vraag ik me toch af of ik misschien stiekem een blaasontsteking heb. Ik twijfel, omdat ik er overdag geen last van heb. Wel vaak (kleine) beetjes plassen, maar dat hoort bij zwanger zijn, toch?
    Helaas kan ik morgen geen urine naar de ha brengen zonder een probleem op mijn werk te veroorzaken en zonder mijn ouders erbij te betrekken (heb nu even geen auto ter beschikking.) Als ik verder geen pijn meer krijg, probeer ik het uit te zingen tot maandag want dan moet ik toch naar de vk voor het SEO. Als er echt wat is, vind ik het geen ramp om een vervangingsprobleem te veroorzaken op mijn werk + mijn ouders in de stress te helpen, maar ik doe het liever niet als het niet nodig is.

Wat ik me eigenlijk vooral afvraag: als ik dit de komende nachten weer krijg, is het dan verantwoord om tot maandag te wachten of moet ik dan toch eerder actie ondernemen?

2. Immie

Immie Verloskundige

Dec 17, 2006
    7,813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi tupp,

Het zou inderdaad een blaasonsteking kunnen zijn. Laat morgen even je urine controleren. Er is geen reden voor paniek. MOrgen is prima.

Imke

3. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,847
    19,216
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Bedankt voor je reactie.

Ik heb gelukkig geen pijnlijke harde buiken meer gehad, hoewel ik nog wel geregeld (vooral overdag) last heb van gewone harde buiken. Vooral is ik een tijdje bezig ben geweest. Geen gekke dingen hoor, gewoon mijn dagelijkse werk of huishoudelijke klusjes. Maar het is wel een drukke week geweest, dus ik vermoed dat dit even een seintje is van mijn lichaam. Ik zal voor de zekerheid inderdaad ook nog even mijn urine laten controleren.

4. Immie

Immie Verloskundige

Dec 17, 2006
    7,813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Je kan het maar weten toch!

5. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,847
    19,216
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Om het even af te ronden:

Het bleek in mijn geval geen blaasontsteking te zijn. De urine was schoon. Ik heb het advies gekregen wat gas terug te nemen op het moment dat ik weer last krijg van harde buiken.

:) Om eerlijk te zijn had ik liever een blaasontsteking gehad, pillen slikken is (voor mij) makkelijker dan "het rustiger aandoen". Maar goed: "Alles voor 't jong" zeggen ze hier in de regio. Als het moet dan doe ik het met liefde.

Nogmaals bedankt voor jouw reactie!

Share This Page