Normaal geef ik ongeveer borstvoeding om 8.00 12.00 16.00 19.00 22.00 Als ik ga werken moet ik om 6.30 weg en ben om 18.00 thuis. Nu wil ik de eerste voeding kolven (5.30) omdat ik de baby (4 maanden) niet wakker wil maken, dan kan mijn man de fles geven als ze wakker wordt. Hoe vaak en laat zou ik dan de rest van de dag moeten kolven? Ik moet het plannen omdat ik afgelost moet worden. Of is het verstandiger de baby wakker te maken voor de 1e voeding. En hoe laat moet je dan de volgende voeding kolven, 4 of 5 uur later?
Je maakt het jezelf een stuk gemakkelijker als je je kind voor je weggaat gewoon aanlegt, en dan weer verder laat slapen. Juist aan de borst vallen ze veel beter aan slaap, en het scheelt je enorm veel gedoe in de ochtend. Verder heb je nu een tijdsschema, maar het is helemaal niet gezegd dat je kindje over een week of wat nog precies op die tijden drinken wil. De eerste weken dat je werkt kun je het beste 3 kolfpauzes inroosteren, zodat je goed aan het kolven kunt wennen. Loopt het allemaal lekker dan kunnen de meeste vrouwen wel met 2x kolven toe. Je mag een deel van je voedrecht ook gebruiken om je kind zelf te voeden, door wat later te beginnen en eerder weg te gaan. Ook mag je baby naar je werk gebracht worden om gevoed te worden. Zolang je in totaal maar niet boven de 25% van je werktijd uitkomt. Alles natuurlijk in overleg met je werkgever.