Harde plek in borst en minder melk.

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Novastar, 30 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Hoi!
    Ik heb een zoontje van bijna zes weken en geef volledig borstvoeding. Sinds eergisteren heb ik een harde plek in mijn borst, waarschijnlijk een verstopt melkkanaaltje. De plek is vrij groot, ongeveer drie vingers doorsnede en er lijkt ook minder melk te komen. Ik heb dit al eerder gehad op deze plaats maar toen was het leegkolven en masseren van de borst voldoende om de plek weg te krijgen. Nu lukt dat niet en ook warme compressen voor het voeden helpen niet. De plek is na het voeden wel kleiner maar hij komt steeds weer terug. Mijn zoontje aanleggen met zijn kin naar de plek is lastig omdat het schuin boven mijn tepel zit. Wat kan ik nog meer doen? Ik ben bang voor een borstontsteking. Ik heb nu trouwens geen verhoging of echt pijn. Gevoelig is de plek wel vooral als de borst vol is.

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hoi,
    Hoe is het nu? Door vakantie zie ik nu pas jouw bericht :(

3. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Het gaat goed. De harde plek is weg, al duurde het bijna een week voor hij helemaal verdwenen was. Het is gelukkig geen borstontsteking geworden. Helemaal goedgekomen dus!

Deel Deze Pagina