Weinig voedingen (10 weken)

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Konijn, 13 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Konijn

Konijn Niet meer actief

Hoi Annemarie,

Ik heb een vraag: mijn dochter van 10 weken vraagt 5/6 voedingen op een dag. Steeds vaker zijn dit er 5. Ze groeit en plast goed.

Het lijkt me echter vrij weinig (haar zus had met 10 weken 10/11 voedingen). Wat kan ik het beste aanhouden als minimum? Graag zou ik weer een jaar borstvoeding geven namelijk...

Groetjes,

Esther

2. Annemarie

Annemarie Bekend lid

11 apr 2011
    649
    0
    0
    Op zich is 5 voedingen inderdaad vrij weinig, maar aan de andere kant is ieder kind anders: de groei en luiers zijn het belangrijkste!
    Voed je haar geheel op vraag, of pak je haar overdag wel met een max tussen de voedingen?
    Je kan dit anders gaan doen: overdag bijvoorbeeld na 3 1/2 uur max gaan voeden, waardoor je in ieder geval aan de 6 voedingen zal komen.
    10-11 voedingen was trouwens voor je oudste kindje prima maar ook niet de standaard hoor!

3. Konijn

Konijn Niet meer actief

Bedankt voor je reactie! Ik voed nu inderdaad geheel op vraag: soms zit er overdag wel 5 of 6 uur tussen. Ik ga dat eens proberen te veranderen...

Deel Deze Pagina