Beste Annemarie Ik heb een dochter van 4.5 wk oud In de kraamtijd heb ik al borstontsteking gehad en een week later weer.. Gelukkig was ik er deze x op tijd bij want met mijn zoontje betekende dit het einde van de borstvoeding helaas Ik let nu extra goed op juist aanleggen maar ben als de dood om het weer te krijgen Nu is het zo dat ik per voeding 2 borsten geef echter niet omdat zij dat perse wil, ik verschoon haar tussendoor en dan drinkt ze nog zo'n 3-4 min aan de andere kant. Sinds gister begint ze te spugen na de voeding en ik heb dus het idee dat ze teveel krijgt?! Ze is dan ook vorige wk in wk tijd 370gr aangekomen!! Vandaag heb ik voor het eerst maar 1 borst laten drinken omdat ze echt laveloos was na drinken ( tankt m ook in 8 min leeg) Daarna kwam ze weer na 2 uur en heb ik haar eens voor en na voeden gewogen: ze drinkt uit een borst 80 ml ( die kant 6u niets mee gedaan) Zelf weegt ze 4 kg ( geboorte gewicht 3340) Wat vind jij? Een borst laten drinken? En wat dan met die andere? Die is dan 6u vol heb ik dan geen grote kans op mastitis? En loopt mijn productie dan niet gelijk dramatisch terug? Hopelijk kun je me helpen want ik vind heerlijk om zelf te voeden maar weer ab kuur zie ik echt niet zitten.... Gr.
Ik denk dat het fijn is om te achterhalen wat de mogelijke oorzaak was van je eerdere ontstekingen en daar naar te handelen. Je dochter wil blijkbaar niet een 2e borst, dus jij (of ik) kan dat dan wel willen maar helaas werkt dat dan niet zo Is de borst die aan de beurt is wel helemaal "leeg" na de voeding? Klemt er nergens iets in je borst (BH bijvoorbeeld) waardoor 1 plekje niet leeggedronken wordt?
Hoi annemarie Bedankt voor je reactie! De 1e ontsteking kwam denk ik door gebruik van tepelhoedjes en de 2e omdat kuur niet lang genoeg was. Het gekke is dat ik geen harde plek krijg alleen pijnlijke plek alle keren op dezelfde plek! Tussen mijn borsten zeg maar. Daarna volgt vrij snel hoge koorts maar nog steeds geen harde plek laatste x wel rood geworden. Het loopt verder ook niet echt op rolletjes met bv nu weer spruw en ook tepelkloven dus denk dat we misschien maar afspraak moeten maken?! Je zit in regio Utrecht toch? Ik woon nml in maarsbergen dat is vlakbij! Ik probeer je straks wel even te bellen. Gr