Hoi, Mijn dochtertje van ruim 5 weken heeft de laatste dagen erg veel moeite bij het aanleggen. Als er netjes 3 uur tussen een voeding zit, en ze zichtbaar honger heeft, lukt de eerste keer aanleggen prima en hoor ik haar voor korte tijd goed drinken. Vervolgens begint ze te bewegen en kreunen en laat de tepel los. Daarna zoekt ze met haar mondje weer en zit de tepel in haar mond maar lukt het goed pakken niet meer, tot grote frustratie wat tot hard huilen lijdt. Genoeg heeft ze zeker niet want de vuistjes stopt ze er ook tussen en kluift eraan en laat weer los omdat er niets uitkomt. Dan probeer ik de andere borst en dit lukt soms wel maar is soms ook hopeloos, en de borst waar ze mee begon is ook nog lang niet leeg. Hoe kan dit? Honger maar bij een borst waar de eerste stroom uit is lukt het aanleggen niet meer, tot veel huilen toe? Alvast bedankt!
hoi lastig en vervelend oor jullie! Er kan van alles aan de hand zijn. Ik denk dat je het beste een lactatiekundige kunt bellen en mee kunt laten kijken met een voeding, dan kan zij tips op maat geven. Je kunt iemand vinden via de Home | NVL Borstvoeding – zeker over borstvoeding bij jou in de buurt! Succes! Mirjam