Die kleine (8 wk) wakker maken of door laten slapen?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door oogappel, 8 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. oogappel

oogappel Bekend lid

26 jul 2007
    842
    1
    0
    Hoi hoi,
    Vraagje over borstvoeding....
    Die kleine slaapt zo heerlijk, ze krijgt in principe om de 4 uur borstvoeding dit gaat harstikke goed. 'S middags slaapt ze aardig lang ik moet haar dan ook echt wakker maken na die 4 uurtjes. Kan ik haar nu ook gewoon nog lekker laten slapen. Als ze honger heeft komt ze toch vanzelf wel?

's Avonds slaapt ze ook van uurtje of 23.00 tot 06.00 uur.

Wanneer is het zo dat je van 6 voedingen naar bijv. 5 gaat?

ik hoor het graag van jullie!

Doeg

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Het 'risico' dat je loopt als je er langer dan 4 uur tussen laat zitten overdag, is dat ze 's nachts misschien voor een voeding komt, of gaat spoken of erg vroeg wakker wordt omdat ze overdag al zo lang heeft geslapen

Ik zit nu sinds anderhalve maand ofzo op 5 voedingen, maar vaak ook nog wel op 6, heel soms op 4 of 7. Is helemaal vanzelf gegaan en heel geleidelijk.

3. Lara1978

Lara1978 Bekend lid

14 nov 2007
    614
    0
    0
    Ik zou haar laten liggen denk ik. Als ze honger heeft dan komt ze inderdaad vanzelf wel. Zolang ze goed genoeg groeit en ze vrolijk en alert is als ze wakker is dan zou ik me echt geen zorgen maken!

4. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Ik voed op vraag, zou haar dus ook laten liggen! Iris is bijna 3 weken oud, woensdag op het cb zeiden ze dat ze het met 5 voedingen wel mocht doen, moest ze wel aankunnen ivm met haar gewicht(9 pond!). Dus het moet wel kunnen lijkt me bij 8 weken!

5. mano82

mano82 Fanatiek lid

15 mei 2007
    1.554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Lijkt me erg weinig slechts 5 voedingen bij 3 weken. Is dat voldoende volgens het cb? Hier drinkt ons dochtertje minstens 8 keer, ze vraagt er dan wel telkens zelf om.

6. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Idd, 5 voedingen bij 3 weken.... dat cb praat over bv alsdat het over KV gaat.Je kan van bv nooit teveel geven, je mag bij wijze van spreken, wel 50x per dag voeden.

Een kleine tip meiden, tel je voedingen niet te vaak en let niet teveel op de klok.
    Goede plas en poepluiers zijn stukken belangrijker.
    Eens in de zoveel tijd gooien ze hun *ritme* toch weer om en kan je opeens weer 8 voedingen per dag hebben of opeens weer 2-3 nachtvoedingen.

7. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Ik voed dus op vraag, en de messte dagen komt ze 6 keer maar een enkele keer is het dus 5 keer en weer een andere kerr 7 keer, dus niet alle dagen 5 voedingen! D e dame groeit goed dus en is heel tevreden en meld zich goed voor de voedingen. het cb zei ook niet dat ik maar 5bv mocht geven, ik vroeg of ik iris niet m,oest wakker maken als ze maar 5x kwam!

8. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Ik lees dit toch even anders,maar misschien heb ik het niet goed begrepen.

9. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Gewicht zegt niks over het wel of niet aankunnen van minder voedingen. Ik vind 5 voedingen voor een baby van 3 weken echt wel weinig.

Maar sluit me ana bij Jingels: let op de plas en poep luiers dat is net zo belangrijk als goed drinken. En dat ze hun ritme omgooien, ja ongeveer dagelijks. :)

10. oogappel

oogappel Bekend lid

26 jul 2007
    842
    1
    0
    Hi evelien,
    Ik begrijp je helemaal hoor...!
    Bij mij is ze nu 2 maanden en ze komt gewoon niet vaker om te drinken :) Alleen inderdaad in de gaten houden dat ze 's nachts niet vaker gaat komen!

In ieder geval bedankt voor jullie reacties!

doeg doeg

11. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Overigens zijn nachtvoedingen uitstekend voor je productie, en een heel intiem moment voor moeder en kind.

Ik had het zelf achteraf gezien echt niet willen missen, ook al is het vermoeiend, ook dat went.

Deel Deze Pagina