pijnlijke tepels

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by Josien88, Feb 8, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Josien88

Josien88 Lid

Jan 18, 2013
    31
    0
    0
    Brabant
    Sinds een paar dagen heb ik met de borstvoeding last van pijnlijke tepels aan beide kanten. Nu is onze zoon bijna 2 weken oud en de eerste anderhalve week had ik nergens last van en ging het prima. Het is geen spruw want gisteren waren ze van het consultatiebureau langsgeweest en die hebben het bekeken. Nu houden de pijnlijke tepels aan als hij aanligt en zijn ze ook gevoelig als hij aan wil happen. Als ik hem gevoed heb dan houd ik daarna een branderig gevoel over in beide tepels. Wat kan dit zijn?

Groetjes Josien

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Josien

ik denk dan toch aan spruw, ook al zie je niets in zijn mondje, het gevoel wat jij beschrijft past er wel helemaal bij. En het kan heel goed dat je dan toch niets in zijn mondje ziet, verborgen spruw noemen we dat.
    Via de huisarts een recept ( je kunt bellen, hoeft niet langs te gaan) nystatine voor je zoontje en miconazolzalf voor jou, een week jullie beiden behandelen. Deze behandeling kan verder geen kwaad en waarschijnlijk heb je er snel baat bij. Succes!

Mirjam

Share This Page