hoeveel eten met 6 1/2 maand

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door nicolioo, 25 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nicolioo

nicolioo Bekend lid

1 dec 2008
    901
    0
    0
    Mijn zoontje is nu 61/2 maand hij is ongeveer 75 cm lang en ruim 9 kilo . Ik weet eigenlijk nu niet meer zo goed wat hij mag hebben en in welke hoeveelheden. Wat ik nu geef;

tussen 8.00 en 9.00 eerste fles 180 + 6
    10.00 tussendoortje 1 liga of een fruithapje
    tussen 12.00 en 13.00 2e fles met pap (150 ml + pap)
    16.00 3e fles 180 +6
    18.00 150 ml groente/aardappel/kip + 150 ml fruit met yoghurt of kwark
    tussen 20.00 en 21.00 laaste fles 180+6

Hij slaapt dan van 21.00 tot 9 uur 's ochtends.

Is dit te veel , ik vind het best veel namelijk, brood ik zou niet weten waar ik dat dan tussen zou moeten stoppen? Kan er niet een fles weg en dan wat schuiven met de voeding zodat hij wel de hele dag tevreden is?

Al vast bedankt voor het meedenken!

groetjes Nicole

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi Nicole,

Je schema klinkt prima, fijn dat je zoontje zo goed eet en drinkt. Je hoeft hier niks aan te veranderen als dit goed gaat.

Je hoeft nog geen brood te geven hoor, maar vanaf 7 maanden kan je het eens proberen met een broodkorstje. Als dat goed gaat kan je een broodje in kleine stukjes proberen te geven. Dat zou je in plaats van de pap kunnen geven in de middag.

Je kan op termijn overstappen naar 3 flessen van 210 ml water met 7 schepjes voeding. Tussendoor kan je dan wat water/diksap/rooibosthee zonder suiker geven.

Groetjes Linda

3. nicolioo

nicolioo Bekend lid

1 dec 2008
    901
    0
    0
    Dank je voor je reactie Linda,

Fijn dat ik het goed heb gedaan, ik probeer namelijk te kijken naar wat Simon zelf wil en op kan.
    Brood lust hij al graag dus dan zou ik de papfles kunnen gaan vervangen , hoeveel brood mag hij dan hebben, lichtbruin brood en dan 1 of 2 sneetjes en mag er dan iets op als margarine ofzo?

Groetjes Nicole

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo Nicole,

Je kunt beginnen met een half tot 1 sneetje lichtbruin brood.

Groeten Eveline

Deel Deze Pagina