ik wil heel graag bv geven als ons kleintje geboren is. ik produceer heel veel melk , ook bij mijn andere 2 kindjes. helaas ben ik toen 2x gestopt ivm te weinig hulp en extreem huilende baby door honger. deze keer heb ik nu al hulp gezocht dmv een cursus die in juni begint. een kraamzorg gevraagd met extra ervaring en in het ziekenhuis duidelijk aangegeven wat de bedoeling is. maar nu heb ik enorme pijn in mijn linkerborst. er zit al echt een schijf in.. ook "lek " ik al zeker 6 weken. ik blijf er braaf vanaf , maar het doet zo'n pijn. heeft er iemand tips? want ons kleintje moet nog geboren worden.. dus kolven is niet aan de orde
Sorry etenstijd! Ik denk dat je hier je verloskundige of de huisarts over kan raadplegen Je kan ook een LK bellen, die weten wellicht net iets meer! Ik wou dat ik er een zinnig woord over kon zeggen....sorry! Maar het lijkt me wel iets om even naar te laten kijken;met je borsten moet je altijd voorzichtig zijn! Leuk dat je er voor wil gaan! En wAt gek dat je veel melk had maar je kindje honger...het gaat deze keer vast lukken!
Is het ook warm en rood op die plek? Ander zou je kunnen kijken of je het weg kan masseren onder de douch. Je moet naturlijk geen borsyontsteking krijge. Wel vroef trouwens zeg dat je al zoveel melk produceert
ik ben nu voor de 7e keer zwanger , misschien dat dat meetelt? ivm een grote borstmaat ( nu cup I ) had ik bij mijn 2 jongens zoveel stuwing dat ze mijn borst niet goed aangehapt kregen. met bloed , kloven , spugende baby en een hoop gehuil als gevolg. deze keer heb ik een kolf aangeschaft om zo hopelijk de grootste stuwing eerst weg te kolven... maar heel mijn lijf is er nu al klaar voor... ik bel morgenvroeg zoiezo de ha even , want hoef de 17e pas bij de gyn te zijn. het is niet rood. wel heel erg warm. en hoofdzakelijk vanuit mijn oksel naar mijn tepel.
Goed idee! Wat betreft de borstvoeding,wat jij beschrijft dat had een van mijn vriendinnen ook.Toen zij met een tepelhoedje ging voeden ging het prima!Na een week of 6 , toen de ergste stuwing voorbij was,is het haar gelukt om de tepelhoedjes weer af te bouwen. Dus hou dat in gedachte
Hoi! Wat vervelend dat je nu al zo'n last hebt! Ik herken het helemaal! Liep zelf ook al vanaf week 20 met koffiepads in m'n bh Als tips idd onder de douche de harde plekken een beetje weg masseren en verder tegen de pijn gekneusde koolbladeren uit de koelkast erop leggen. Verder ook hier in het begin veel last met aanhappen door grote borsten ( niet zo groot als jij hoor, cup F ) en vrij vlakke tepels en doordat er al zoveel druk op m'n borsten stond waren ze niet soepel genoeg om te kunnen aanhappen. Heb dan ook na 3 dagen in het ziekenhuis een tepelhoedje gekregen en dat ging prima! Af en toe geprobeerd zonder, maar lukte steeds niet.... Helaas pindakaas, maar vond t ook wel best met. Toen m'n binkie 5 maanden was werd hij veel te ongeduldig bij het wisselen van de borst omdat ik t tepelhoedje nog over moest zetten en ineens hapte hij gewoon aan! Sindsdien drinkt hij gewoon zo aan de borst