melkproductie loopt drastisch terug (kolven)

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door mama van Kyano, 14 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama van Kyano

mama van Kyano Actief lid

31 aug 2009
    137
    0
    0
    mijn dochter is nu ruim 9 maanden oud en ik kolf nog 2 keer per dag op mn werk. (dit mag nog 4 weken) helaas is ze een fanatieke flesweigeraar thuis. (2 dagen op kdv gaan wel goed, 2 dagen thuis bij papa niet en als ik thuis ben al helemaal niet) ik wil tot het einde van mijn kolfrecht graag blijven kolven en daarna tijdens mijn pauze 1 keer per dag kolven om de productie op gang te houden. voornamelijk voor de voedingen op het kdv en zodat ik haar thuis gewoon aan de borst kan blijven voeden. (3 dagen en avond en ochtendvoedingen)

sinds deze week kolf ik maar de helft van de hoeveelheid die ik gewend ben te kolven.

kan ik nu de productie nog op gang houden/ophogen zodat ik nu nog de 280 cc kolf die ik gewend was?

2. Teddy

Teddy Bekend lid

20 okt 2011
    695
    0
    0
    Hoi,

Probeer zoveel mogelijk de stress van de milliliters tijdens het kolven te vermijden.

Syntocinon neusspray (via de huisarts) kan je helpen om weer een goede tsr te krijgen.

Kan het zijn dat je ongesteld gaat worden of zwanger bent?

Sterkte.

3. mama van Kyano

mama van Kyano Actief lid

31 aug 2009
    137
    0
    0
    hoi,

zwanger kan ik niet zijn. menstruatie is nog niet begonnen na de bevalling, dus dat zou kunnen.
    de toeschietreflex is inderdaad heel lastig nu. zal morgen de HA even bellen.

bedankt voor je snelle antwoord!

Deel Deze Pagina