Hallo, Ik heb nu 2 dagen last van een gevoel wat erg lijkt op blaasontsteking. Ik heb in het verleden erg vaak blaasontsteking gehad dus ik weet helaas wat het is en hoe ik het herken. Maar... Nu heb ik urine ingeleverd en die was 'schoon' Geen blaasontsteking dus, in principe goed nieuws maar ik maak me een beetje ongerust want het vervelende gevoel blijft. Is er misschien iets anders wat heel erg op dat gevoel lijkt en wat er aan de hand kan zijn? Ik snap er niks meer van. Iemand ervaring? Groetjes!! Alweer 21 weekjes op weg
Ik heb vroeger ook vaak last gehad van blaasonsteking.Wat met veel pijn gepaard ging. Aan het begin van mij zwangerschap had ik ook een blaasontsteking, maar niks van gemerkt.(geen pijn, maar veel naar het toilet moeten) Toen ik rond de 27/28 weken zwanger was, had ik ook het gevoel dat er weer een ontsteking zat,wat niet bleek te zijn. En tijdens mijn pretecho bleek dat de kleine heel onhandig lag, helemaal tegen mijn blaas gedrukt. Dat gaf dat vervelende gevoel.(hetzelfde gevoel als blaasontsteking, behalve het branderige gevoel tijdens het plassen) Maar weet alleen niet of dat bij 21 weken ook al kan, omdat ze dan nog meer bewegingsvrijheid hebben.
nou ik ben nu in de 6de week van mijn zwangerschap en had dit in het begin ook erg ik dacht ook aan een blaasontsteking was het ook niet lag gewoon aan de zwangerschap hormonen of verandering wat het is weet ik ook niet bij mij is het nu weg maar had het ook al heel vroeg. hoort er bij denk ik gr jojo29
Zo'n vage onderbuik pijn kan ook komen doordat darmen en baarmoeder bijv tegen je blaas duwen. Tenminste dat heb ik me laten vertellen. Omdat ik geen pijn bij het plassen had en ook niet veel vaker naar de wc moest dan dat ik zoiezo al moet, dachten ze dat eerst bij mij. Bij mij bleek het dan toch weer wel een fikse blaasontseking. Die nu hopelijk weg aan het gaan is met behulp van antibiotica!
Als het echt je nieren zijn dan krijg je last van je onderrug, aan de zijkanten. Misschien heb je gewoon erg weinig ruimte bij je blaas. Zowiezo genoeg blijven drinken !
Ik heb hetzelfde gehad, of eigenlijk steeds weer (ook voordat ik zwanger werd). Pas was het wel blaasontsteking maar toen volgens mijn urine de ontsteking weg was, waren mijn klachten dat nog niet. Ik bleek ook een vaginale schimmelinfectie te hebben. Volgens de ha kunnen die klachten erg op elkaar lijken tijdens de zwangerschap. Inderdaad zijn de klachten een stuk minder na de behandeling van de schimmel. Verder kan het zijn dat je urine niet helemaal schoon is, maar ook niet 'vies' genoeg om er een 'ontsteking' van te maken; dat is bij mij tenminste steeds zo. Je hebt dan zeg maar gewoon een geirriteerde blaas. En die drukt dan tegen je baarmoeder, waardoor je een vreemde pijn in je onderbuik hebt; het hoeft dan geen ontsteking te zijn; die pijn heb je ook als je een vaginale schimmel hebt. Je kunt dit verzachten door heeeeeeel veel te drinken, 2 a 3 liter. Verder is het heel goed om veel citrusfruit te drinken/eten. Ook is de werking van cranberrysap wetenschappelijk bewezen; ik gebruik ook cranberrypillen. Dit helpt mij tenminste wel allemaal. Succes!
Hebben ze het ook op kweek gezet? Ik had ook buikpijn en tot 2 keer toe was het ook gewoon schoon maar na kweek bleek het toch een blaasontsteking te zijn. Zou dit gewoon vragen bij de dokter. Dan laten ze het een dag staan.
Hey bedankt voor jullie reacties. Heb toch maar even met de vk gebeld en die vertelde mij dat ik me waarschijnlijk te druk maak en omdat ik te actief ben en mijn lichaam al meer uitgerekt is doordat dit mijn 2e zwangerschap is (lekker dan hahaha). Maar daardoor gaat mijn groeiende baarmoeder zich aanspannen en daar zou het vervelende gevoel vandaan komen. Ik heb dus het advies gekregen om me voorlopig even als een bejaarde te gedragen. (gaat lekker makkelijk met een 2,5 jarig springer om mij heen hihi) Maar ik doe mijn best, en rustig aan doen bevalt me wel met deze temperatuur moet ik zeggen. Het gaat al iets beter. Mijn lichaam heeft me in iedergeval goed voor de gek gehouden want het voelde toch echt als blaasontsteking moet ik zeggen. En aangezien ik helaas een echte blaasontsteking-ervaringsdeskundige ben weet ik hoe het voelt. Naja gelukkig in iedergeval is dat het dus niet
Ik zou ook aan een schimmel denken. Heb t zelf ook gehad, ook flink blaasontstekings-verleden. Maar urine was schoon, klachten bleven. Ik kreeg er uiteindelijk na paar dagen ook wat jeuk bij, en tadaa, idd schimmel. Gelukkig heel makkelijk op te lossen met een zalfje. Dus misschien dat ff na laten kijken?
ik dnek dat je kleine op je blaas ligt en misschien als je beweegt dan voel je het nog meer. tenminste soms zit ik in de auto en dan voel ik de kleine helemaal op mijn blaas draaien en dat voelt niet echt prettig hahaha.